torsdag 2 april 2009

Konstig känsla i magen

Försov mig bra många minuter imorse, så pass många att jag fick ta bilen till jobbet och slopa den sköna morgonpromenaden före jobbet.... Äh, jag hängde inte läpp för det! Jag packade träningsväskan och gav mig iväg till gymmet direkt efter jobbet istället. Testade löpbandet för första gången på evigheter och intervallsprang 4,1 km på 30 minuter. Segt och rätt sakta men jag är nöjd att benen höll. Tyvärr inträdde en jobbig känsla i kroppen och jag började känna mig svullen, oklädsam (är det ett ord?) och inte alls på hugget. Det tog emot att köra rygg för att inte tala om när jag gjorde situps. Usch - det sammanfattar styrkepasset bra.

Innan jag duschade peppade jag upp mig själv genom att ta lite bilder på mina biceps för att hjärnan ska fatta att det händer saker och att jag inte ska hänga läpp för att dagsformen inte var som den brukar. Såhär kan det se ut i badrummet en helt vanlig torsdag eftermiddag. Glöm våtrumstapeterna, de är hemska. Så kan det gå när man har hyresrätt..

1 kommentar:

Susanna sa...

Snyggt! (då syftar jag såklart snarare på din biceps än på tapten. Haha, skojar bara, ser inte ens vad för slags tapet det är). Kul när man ser träningsresultat! Skönt att luta sig tillbaka på när vissa kroppsdelar inte riktgt beter sig som de ska...