fredag 3 april 2009

Jeeemen de är ju FREDAG!!!

Varje fredag har sin charm… Veckan peakar ordentligt då och alla träningspass känns i både kropp och själ. Jag älskar dessa heliga fredagar då man vet att helgen är i antågande och att ledigheten är så efterlängtad efter en skön, tuff och bra arbetsvecka.

05:45 var en grinigt tidig tid imorse men jag snoozade inte utan studsade upp trots att huvudet helst ville dra ner rullgardinen och sova vidare någon timma till. Mötte upp G på gymmet och vi körde ett bröst/tricepspass idag. Det var tungt, skakigt och svettigt – men långt ifrån onsdagens tryck.

Morgonens pass 45 min

Bröstpress hantlar 4 * 6 10 kg
Bröstflies hantlar 3 * 10 6 kg
Armhävningar 30 st + gnuggisar
Bröst i maskin 4 * 6 15 kg
Triceps med hantel 4 * 6 10 kg
Pushdown i maskin 1 * 6 35 kg, 3 * 4 30 kg

Vi åt hotellfrukost på Clarion efter morgonpasset. Som gymmedlem betalade vi endast 40 kr! På min frukostbricka fanns fil med hemmagjord müsli (anade min favoritkrydda kanel där i blandningen), ett glas grape/apelsinjos, 1 kopp grönt jordgubb/vaniljté, en grovmacka med skinka, tomat och gurka på och ett hårdkokt ägg samt 1 skiva honungsmelon och 1 skiva vattenmelon.

Det har serverats hemmagjord pizza här ikväll med skinka, paprika, färska tomater, färsk ananas och lite ost på. Naturligtvis hemmasvängd tomatsås med vitlök och basilika i botten. Den var ljuvlig! Testade att ha plåten inne i ugnen från start och som jag gissat så vart pizzan grymt mycket bättre och mindre svampig!

Nu håller jag tummar och tår att Pelle, trots förkylning, vill åka till Vemdalsskalet imorgon och njuta av en heldag på carvingskidor :)

1 kommentar:

Sara sa...

håller en tumme jag också!!!