söndag 9 december 2007

Andra advent

Vi har haft besök av P:s föräldrar i helgen så det har varken funnits tid eller ork till att blogga alls faktiskt. I fredags bjöds det på filé med ugnsstekt potatis och persilje/vitlökssmör till Idolfinalen (rätt artist vann). Igår tog vi en skön skogspromenad, trots ishalkan, och sen gjorde vi en tur till stora köpcentrumet och handlade diverse prylar. På kvällen var svärföräldrarna bortbjudna på middag till vänner så jag och P kollade på några Heroesavsnitt, gick på två kvällspromenader med vovven och gick till sängs sent. Idag hämtade jag så äntligen mina längdskidor och är nu stolt innehavare av ett par Salomon med tillhörande bindning (såklart), pjäxor och stavar. Jag köpte även ett par tunna handskar som andas och håller väta borta. De kommer bli perfekta eftersom jag sällan har vantar på mig när jag åker skidor - jag blir så otroligt varm om händerna så det är inte klokt.

Kl 16 infann sig verkligen julstämningen då jag var på adventskonsert med Tonicakören i "vår" kyrka, underbart stämningsfullt och härligt avslut med barnkören och sen en man som sjöng "O helga natt". Håret reste sig på armarna och jag hade gåshud ända ner ifrån tårna :)


Inga kommentarer: