måndag 3 december 2007

Klumpeduns

Idag har hjärnan och lemmarna knappast samarbetat så klantig som jag varit. Det började när vi skulle käka i mässen; först tappade jag en potatis i ett glas med dryck, sen släppte jag ner sleven rätt i pölsan och när jag skulle äta spillde jag rödbetor på tröjan. Någon som missunnat mig maten? :)

For ut på IKEA efter jobbet och nu har jag äntligen bestämt mig för ett par längdskidor, vallningsfria. Jag provade ut ett par pjäxor och bad om att få återkomma eftersom jag hade massa andra ärenden och ville knappast släpa runt på ett stort paket skidor där inne. Då ringde svärmor och vi surrade om pris på skidor. Hon tyckte det var lite i det dyraste laget det pris jag fått och erbjöd mig därför hennes pjäxor som är typ en eller två säsonger gamla, helt dugliga! Jag får därför återkomma till Team Sportia för att köpa skidor, bidningar och stavar.

När jag strosade omkring där på den stora nya gallerian så började det helt plötsligt svida på armen, vid handleden. Jag drog upp tröjan och såg fyra rivsår. Vart sjutton kommer de ifrån? Till råga på allt så har jag ett fläskigt blåmärke precis ovanför som jag fick när jag slog i dörrhandtaget förra veckan när jag dammsög. "Behövde du ett handtag?" frågade sambon och skrattade. Haha, han är rolig han.


Kom innanför dörren 19:45, kastade om till träningskläder och hoppade upp på starimaster för att köra en halvtimmas kondition i jädrigt hög takt, följt av svettigt biceps/ben/axelpass. Nu är jag nyduschad och redo för soffan innan det om någon timma är dax för sängen. Den här eftermiddagen bara försvann i ett nafs!


Bjuder på en svettig bild. Mitt hår ser helt kefft ut!

Inga kommentarer: