fredag 28 december 2007

Mellandagar

De mysiga dagarna rullar vidare. Igår sov jag länge, tror att det satt i från i onsdags då jag var lite småbakis och trött. Jag sover som en bebis i vårt rum för det är svalt och skön temperatur och tjocka härliga täcken. Mamma och jag åkte in till stan efter frukost och shoppade lite. Mina mockastövlar har fått sig både en och annan törn genom året som gått så de har lämnat in nu kan man säga. Hittade ett par stövlar i syntetmaterial som såg ut som skinn för 400 kronor på Crispin, som hittat! Min svindyra plånbok jag en gång köpte från H&M för 49,50 :- har också sett slutet på livet så det blev en ny med många bra fack.
Vi åt laxbörsar med citron- och basilikasås, potatis och sallad. Laxfiléerna fylls med pesto (ICAs med soltorkade tomater), riven ost och färsk chilifrukt. Så goda att jag bara tvärdog :)
Kvällen ägnades i soffan med mamsen med film och August Strindberg-serien. Läste ut boken och somnade vid två. Puh!

Idag har vi tagit en skön promenad jag, mamsen och vovven. Det blev fika på stan men mina fina vänner, vi surrade om allt och föll ut i gapskratt som vi alltid gör. De är så himla härliga! Tyvärr tappade jag min sparkling wine inne på ICA så den gick i tusen bitar och allt rann ut, men det är sånt som händer. Klant...
Ikväll är det jag som står för maten. Vad det blir? Stekt kycklingfilé i Fresh Island-dipmix med ugnsrostad potatis och grönsaker, sambal badjak-sås och vitlöksbröd. Någon som är förvånad? :)
Sen ser vi film jag och mamma, pappa är borta på jobb så det är girls weekend som gäller.
Vi saknar honom men samtidigt är det roligt att surra tjejsnack.

Inga kommentarer: