onsdag 5 december 2007

Left overs

Min hjärna älskar att bolla idéer fram och tillbaka. Ibland är det bra, ibland dåligt. Imorse hade jag packat väskan för att åka till Friskis och köra ett pass men på eftermiddagen kom känslan och idéerna smygande: "är det inte bättre/mysigare att träna hemma?" och "förbränner jag inte lika mycket kalorier på stairmaster?". När jag lämnade jobbet hade jag i princip bestämt mig för att åka hem och träna vid teven, men så sa den duktiga i mig att Nu får du fan ta och sluta, åk till Friskis och träna tills benen är möra. Sagt och gjort blev det Friskis och det var så gudomligt skönt. Vilken känsla det är att sätta igång mp3-spelaren, koppla på benen och stänga ute världen. 30 minuter hårda intervaller blev det, inte mycket vila där inte. Sen körde jag ett biceps/triceps/axel/mage-pass och lämnade gymmet väldigt nöjd. Jag blir mycket mer trött och slut av löpning och tror även att det behövs den formen av träning för att hålla kondisen igång. Vad jag orkade sen! Höjde hastigheten och formligen flög fram, så något måste alla de timmar jag lagt ner på träning denna höst ha givit.
Det blev rester idag, en liten "man tager vad man haver-middag":
* tortillabröd
* tomatsås (krossade tomater, lök, salt, peppar, basilika, oregano, stavmixra och vips så har man en slät sås)
* champinjoner
* skinka
* gul paprika
* färska tomater
* lite ost
In i ugnen i 10 minuter på 225 grader.

Så enkelt och så himmelsk gott!













Imorse lyxade jag till det vid frukosten och bjöd mig själv på fiberhavregrynsgröt (favoritfrullen all times!) med äppelmos och kanel samt lite mjölk, ett vörtbröd med skinka på och ett glas färskpressad apelsinjuice. Köpte tre apelsiner i helgen och tänkte lyxa någon morgon. Gissa om det blev en bra start på dagen? :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
Som jag skrivit tidigare så ska jag ge bort en hel hög med hemmagjorda saker i julklapp såsom glögg, snaps och julgodis. Jag kunde därför inte låta bli att se "Leilas jul" på TV4+ ikväll och fick en himlans massa goda tips. Inatt när jag inte kunde sova åkte idéerna rutchkana i huvudet på mig så nu har jag tips och idéer för flera jular framöver och helst vill jag göra allt till denna julafton. Typiskt mig :) Nu gäller det bara att strukturera upp och skriva ner vem som ska få vad, i vilken form (glasburk/korg/strut) och hur det bäst ska transporteras hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

såg verkligen gott ut! tack för kommentaren i min blogg, det värmde! <3