onsdag 26 december 2007

Julen 2007

Jag började julaftonsmorgonen med att ta en långtur i skogen med hunden och njöt verkligen av luften, omgivningarna och lugnet. Vi åt en god frukost och fick lite/gav lite paket och efter en skön dusch, make och hårfixning så åkte jag och lillebror för att hämta farmor och hennes syster. Det blev julbord som sig bör efter Kalle och jag tror minsann att vi åt i två timmar! Denna julen valde jag dock bort både potatisen och julvörten för jag äter mig alltid så himla mätt på det. Istället åt jag mängder av rökt lax med citron och romsås men det blev även vitlökskorv, leverpastej, sallad, prinskorv, gravad lax och pepparsalami. Vi öppnade julklapparna och jag är nu stolt ägare av en ny matberedare, ett dubbelvåffeljärn och en plattång. Fick även en söt klänning, vantar, pengar, en bok och en duk samt en finare spaghettislev. Lillebror och min kusin åkte klockan tio och då tog vi fram pussel på 500 bitar och gav oss inte förrän klockan var halv två och pusslet var lagt :)

Igår sov jag längre än vanligt, åt frukost och gick ut på långpromenad med mamma, pappa och vovven. Jag har redan börjat på nya boken och den är så jädra bra (Livstid med Liza Marklund) så det blev några sidor i den. Lillebror och hans kompis som han for till Thailand med kom och hjälpte oss att äta upp julmaten, sen satte processen "fix och trix" inför kvällen innan jag tog bilen till stan och till juldagsfesten. Mycket trevlig kväll med lagom att dricka och framåt halvtvå tog jag en taxi hem och dansade tango på stengången från bilen till huset. Jisses vilken isgata och vad rolig jag måste ha sett ut :)

Idag blev det paus från allt vad härliga promenader heter. Jag åt frukost med mams och paps, tog en lur på en timma för att slippa bakiskänslan i kroppen och åkte sen ner till en kär vän när mams och paps drog på annandagsbandy. Vi åt chips och dip och spelade Cluedo med hennes lillebror, härligt spel må jag säga och jag VANN fast det var första gången jag spelade hihi.
Vi har ätit rester av julmaten här ikväll men nu är de infrysta och jag har som förslag att vi ska äta ugnsgrönsaker med kyckling imorrn. Får se om det går hem..

Nu ska jag läsa lite i boken och sen nanna kudde. Gud vad det tar på krafterna att vara på krogen. Det känns att jag inte är 20 längre :)
Tänk att det är så skönt att vara hemma hos föräldrarna. Underbara, härliga hem!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

vilken underbar jul det låter som!! vad härligt!!