söndag 2 december 2007

Vi går in i en ny fas...

Så var december kommen, det är första advent idag och jag firade in den genom att sova till 11:00. Tadaa!! Det har varit två underbart sköna sovmorgnar denna helg med påföljande långfrukost och det är verkligen en bra start på dagen.
Igår var jag iväg med en gammal stenålders dataskärm till tippen, bjöd två vänner på fika och färgade håret. På kvällen bjöds det på julshow av Wallmans salonger och en dignande julbord. Jag måste vara den ultimata julbordsgästen att tjäna pengar på för jag dricker lite och jag äter väldigt lite. Igår orkade jag inte ens "det varma", vet faktiskt inte vad som hänt med lilla magsäcken. Hur som haver så jag har tappat ytterligare -0,6 kg på en vecka- har bara glömt att rapportera det. Jag har ju lagt viktminskningen lite åt sidan för ju mer tid och energi jag lägger på att tänka på hur jag enklast ska gå ner i vikt, desto jobbigare blir det. Så fort jag slutar fundera på det och mår bra, då ramlar hekton och kilon av mig i rasande takt. Jättekonstigt.
Den här veckan tränade jag 2 timmar på stepmaskinen i måndags, sen har jag ägnat resten av kvällarna åt att städa men känner mig inte missnöjd på något sätt ändå. Suget har nog inte funnits där tyvärr. Idag hade jag planerat att ta en härligt vintrig långpromenad men det regnar ute så jag hoppar det. Mina eksem är sådär, vet inte om det har med färgningen av håret att göra (brukar kunna reagera på det) eller om det var de nya smyckena jag hade igår, men kliar gör det så jag tar det lugnt. Fukt har ingen bra inverkan på eksem vill jag lova..

Recept på glöggen
1 flaska vitt/rött vin
0,5 dl socker
3 dl vatten
2 kanelstänger
1 msk kardemumma
2 apelsiner

Häll upp vattnet i en kastrull och kardemumman, kanelstängerna, sockret och rivet skal av de två apelsinerna. Koka upp och dra av från plattan. Låt stå i några timmar. Häll sedan ner vinet i kastrullen och låt stå ytterligare någon timme. Sila sedan av och tappa upp glöggen på flaska. Det kommer samlas lite kryddor i botten på flaskan, så vänd den upp och ner innan ni ska dricka glöggen. Drycken kan med fördel värmas men kan även serveras rumstempererad.

Nu är det verkligen på sin plats att sammanfatta novembers träning. Jag kom upp i hela 26 pass vilket måste vara rekord för mig. Naturligtvis märker jag i kroppen att konditionsträningen gett mycket och den formen av träning tänker jag fortsätta med. Nu sätter jag nya mål för december och fortsätter mitt aktiva liv!!

Vad har ni för mål för december?

4 kommentarer:

Em Löfgren sa...

vad härligt mycket du tränat! och bra jobbat med misnuset! låter som dy gaft en bra månad!

Anonym sa...

Grattis till den fantastiska träningen och minuset på vågen! Härlig start på den nya månaden=)

Anonym sa...

Det är väl just så där man vill ha det... Att man ska slippa bry sig, bara må bra och samtidigt gå ner i vikt! =)

House Of .... sa...

ngt tips om VILKET vin man kan använda=)