fredag 30 november 2007

Vilken eftermiddag! Trots att jag inte haft tillräckligt humör denna vecka så verkar energin till att fixa och trixa med hemmet aldrig ta slut och det borde jag väl ge mig själv credit för?
For ner på stan en sväng för att möta upp en barndomskompis som var i stan för lite julshopping med sin mor, köpte julklapp till lillebror (Armani Code) och vin/sprit på boa. Sen styrdes kosan mot sopsortering för att bli av med papper, plast, burkar och flaskor. Därefter vidare mot Ica Kvantum där jag blev två tunga kassar rikare och en massa pengar fattigare :) Enda anledningen till att jag åkte bort dit (ligger på en liten avkrok från mig) var att jag skulle köpa hårfärg. Vad tror ni att jag glömde? Haha, jag har hjärnan under armen ibland!

Det blev sen middag här idag, sambon blev kvar på jobbet för att fixa med skotern så jag tog mig en välbehövlig tupplur på soffan innan han kom hem och vi satte igång med käket. Två underbara saker hände ikväll:
* Musik är godis för öronen och att höra Marie Picasso och Amanda Jenssen fullständigt krossa allt motstånd (dvs stackars Andreas) var helt fantastiskt. Jag grät. Oh yeah, I did. Jeff Buckleys gamla låt får håret att resa sig på armarna och Picassos version av Whitney Hustons låt gjorde att jag rös ända upp i hårbotten.


* Jag lyckades med glöggen på första försöket och är så nöjd att jag kommer att somna med ett stort leende på läpparna. Det finns nog en framtid i köket för mig ändå :) Enligt sambon har mina matkunskaper ökat så pass att jag snart är i klass med min mor. Och han älskar mammas mat så det måste vara en fin komplimang. Nu är det julsnapsen kvar, den ska dra i en vecka.


Å jag vill ha Jill Johnsons nya cd i julklapp. Hon var gäst på RixMorgonzoo häromdagen och gjorde en fantastisk liveversion av Jolene, den gamla klassikern. Hennes nya cd innehåller som tidigare mycket countrymusik och denna gång är det en del covers med.
Magknip AB. Dags att ligga i fosterställning och dra täcket över huvudet. Får sova så länge jag vill imorrn, ingen klocka att ställa. Himmelskt!
Nu är december här!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter mycket mysigt, det där med hemmagjord glögg, man kanske borde testa? Vad har du för recept osv? (och sen låtsas jag inte se att du ska färga håret helt själv, jobbskadad som man är ;))

Köp CD:n själv vettja! Man är alltid värd en julklapp till sig från sig!

Anonym sa...

ja, den skivan skulle jag nog också vilja ha, hon ahr sådan utstrålning :)