fredag 30 november 2007

Snö snö älskade snö

Minst 1 decimeter vacker vit snö låg som ett täcke på bilen imorse. Jag suckade inte, jag kände inte "å herregud vad jobbigt", jag tog tag i spaden och skottade fram bilen, borstade bort all snö och skrapade bort lite is som bildats på rutan. Mössan värmde öronen och jag blev sådär härligt lagom varm av att få bort snön. Nu är det advent och snön sprider ett skönt ljus i en annars så mörk stad.




I eftermiddag är det tänkt att jag ska åka och handla lite inför helgen. Det blir både mat och dryck, för ikväll vankas det hemgjord vinglögg till Idol och Heroes. Jag ska även ge mig i kast med att provbaka lite julgodis till glöggkvällen och till julafton; hallonkola, saffranspraliner, mintkola och daim.

Snart: adventsfrukost!

1 kommentar:

Anonym sa...

MMmmmm =)