fredag 2 november 2007

Långhelg

Jag befinner mig just nu mitt i idyllen i norra Jämtland, långt från avgaser och fabriker, långt från vardagsstressen och pressen. Här får man verkligen tid att andas, koppla av och vara ledig. Vi kom igår kväll lagom till middagen och vad står på bordet? Jo, vår absoluta favoriträtt: lamm med grönsakslåda (aubergin, paprika, squash och lök i citronmarinad). Vi åt gott och drack ett glas rödvin, surrade och skrattade. Inatt har jag sovit som ett barn, la mig elva igår och vaknade halv tio imorse. Efter frukosten tog vi en promenad i skogen, solen sken från en klarblå himmel och luften var sådär härligt krispig. Vi tände ljus på gravarna och gick sen hem för att äta lunch. Jag har läst ungefär 6 böcker för lilla prinsessan som är 3½ år och babblar konstant :) Nu väntar en lång och skön eftermiddag! Ska läsa bok, vila, se lite på teve och bara vara.
Trots att vi är lediga så har vi ändå kvar rutinerna för frukost, lunch, mellis och middag och det känns jättebra. Annars blir det lätt så att man äter frukost, fikar något på eftermiddagen och äter sen middag. No good!

Trevlig helg på er alla!

Frukost: Fullkornsgröt m. lingonsylt och mjölk, kambröd m smör och skinka, knäckis med smör, skinka, tomat och gurka
Mellis: Clementin
Lunch: Våfflor med sylt och lite grädde
Mellis: Clementin
Middag: Tacos
Kvällen: Lite godis och lite chips

5 kommentarer:

Puma sa...

Ja luften i Jämtland är något alldeles speciellt. Man blir så lugn. Så avstressad. Varje gång jag åker uppåt tänker jag att "det här är livskvalitet det"...

Anonym sa...

Hihi, norra Jämtland... Där har jag bott större delen av mitt liv. =)

Anonym sa...

haha... nu var dte ju det där med att vara anonym också... Så liten håla som det är så vet jag inte om jag vill säga det... men nånstans längst 45:an i alla falL! =)

Anonym sa...

Jo det är rätt härligt men inte så roligt att bo där alla gånger.
Japp. Ska "hem" över jul. Inte varit upp sen juni men nu blir det nog nästan 2 veckor iaf.

Anonym sa...

Ahh jag längtar också efter att åka hem, vilket också är i jämtland=) Men det tar såmn jäkla tid att åka från Göteborg.. Låter som din helg varit jättemsyig.