tisdag 20 november 2007

Omkullvälta planer

Uppdaterad 19:36
Det blev en lång och stärkande power walk med Camilla. Vi försökte gå i skogen men jag bangade till slut så vi höll oss i bostadsområden. Är skönt trött nu, lite småfrusen som jag ska råda bot på med hjälp av vetevärmaren. Det har varit en jobbig dag eftersom jag dragit ner rejält på kolhydraterna och varken lunchen eller middagen tilltalade mig alls. Lunchen åt jag i mässen och den var alldeles för stark. Middagen lagade jag själv men lättkorv är som att tugga på gummi. Usch, det blir ingen vana att äta det kan jag lova :)
Nu ska jag läsa andras bloggar och se vad de pysslat med idag!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ibland slår tröttheten till som en hårt slag i bakhuvudet på mig och då finns det ingenting jag kan göra för att hindra och mota bort den. Som igår när jag planerat så fint och funderat ut precis hur jag skulle lägga upp kvällen, då somnade jag bort från alltihop. Jag tränade pilates enligt plan och efter middagen skulle jag läsa bok en stund innan jag hoppade upp på trampmaskinen som står under sängen och samlar damm. Dags att skura av den en gång för alla! Jag hann nog inte mer än några rader så sov jag, minns knappt att jag somnade. Vaknade några timmar senare helt slut. Tröttheten tog över handen och styrde alla planer över bord. Så kan det gå! Jag lät mig inte nedslås av det utan tar nya tag idag – det får inte bli någon vana bara.

Fick en anonym kommentar i föregående inlägg gällande maten igår. Jag har ju som bekant bestämt mig för att äta mer kolhydrater på förmiddagen och skära ner på den biten på eftermiddagen. Gårdagen blev absolut inte vad jag tänkt, jag åt för lite lunch vilket gjorde att jag åt en yoghurt till mellis då det inte finns så mycket annat nyttigt att köpa här på jobbet. Väl hemma hade sambon tagit med sig lådan jag tänkte äta till middag så det enda alternativet som återstod var gröt då allt annat var fruset och hade tagit för lång tid att tillaga. Orken fanns inte. Ni har säkert haft sådana dagar ni med va?
Sen resonerar jag som så att det var hundra gånger bättre att jag åt fullkornsgröt till middag än en hamburgare, pizza eller annan snabbmat. Det blir inte alltid som jag tänkt mig.
Uppmaning: Om du ej är inloggad och lämnar en anonym kommentar, skriv gärna under med ditt namn så jag vet att du kan stå för din kommentar.

Frukost: ½ dl fiberhavregrynsgröt m. sylt och mjölk, 1 skiva rågbröd med skinka, ½ kopp te
Mellis: 1 banan och 1 skorpa
Lunch: Kebab med sallad och vitlökssås, vatten
Mellis: 1 clementin
Middag: Stekt slantad lättkorv med sås på krossade tomater, scharlottenlök, vitpeppar, svartpeppar och salt, sallad, vatten

3 kommentarer:

löpningseufori sa...

du har så rätt, om kroppen vill vila så är det bästa man kan göra att låta den få det! det gäller att lyssna på tecknen liksom.

Anonym sa...

Håller med föregående talare! Vad är det förresten för grej med att kommentera anonymt? Vem gör det nu för tiden? Det låter ju alldeles, alldeles vansinnigt!

(och dessutom: bara konstruktiv kritik är välkommet, eller hur?)

Risgrynsgröt är mumma, förresten, men det känns himla förbjudet när det inte är juletider, tycker du inte? ;)

Anonym sa...

Mm vad gott det lät med kebab! Måste ta mig en sådan lunch när CSN behagat att ge mig pengar. Powerwalk lät skötn, man måste passa på innan det blir för kallt och för mycket nederbörd =)I morogn tycker jag att vi båda ska ha en underbar dag, det bnästa som finns är trots allt att somna med ett leende på läpparna för att dagen varit precis så bra som den bara kunde!