onsdag 21 november 2007

Visualisering

Det är kallt och biter rejält i kinderna idag så det vore skönt med lite snö som isolerar kylan! Jag älskar snö, den får mig att må bra i vintermörkret. Snön lyser upp omgivningarna och piggar upp sinnet, sen finns det så många aktiviteter man kan göra i snö som jag längtar till. Att tidningen ”Åka skidor” kommer varje månad gör det inte lättare för mig :)

Notering för dagen blev -0,6 kg på vågen. Nu börjar det märkas lite att jag äter bra och nyttig mat och att jag kan hålla sockersuget på ett bra avstånd. Tack och lov är modet så fint att man liksom kan gömma magen under en snyggt bylsig tröja eller klänning och kofta utan att för den skull se tjock ut. Härligt!
Jag slår ännu ett slag för benvärmarna, dessa underbara ting som är så snygga och får hela kroppen att blir varm.

Det blir en bra dag idag, det har jag bestämt. Får så galet mycket bra inspiration från alla möjliga här på bloggarna. MsFatso har inspirerat mig till ett bra ”underbar-dag-tänk” så det anammar jag rakt av. Energin jag har idag övergår mitt förstånd eftersom jag var så trött igår kväll men varje dag är en ny utmaning!
I eftermiddag ska jag se till att varenda cell, varenda fiber i kroppen vet var de är stationerade. Varje millimeter av kroppen ska vara våt av svett och hjärnan ska vara tom på tankar. Enda fokus efter träningen ska vara duschen och middagen, allt annat ska jag ha lämnat någonstans på vägen. Ska försöka lägga upp en bild på näthinnan där jag springer i ett vackert vinterlandskap och ser solen skina på den gristrande vita snön, det är frostigt i luften men lätt att andas. Jag kan naturligtvis springa i bara shorts och t-shirt för det är ju min dröm och där är allt möjligt. Där kan man kombinera ihop allt som är bra!

Igår hittade jag en bild på mig själv från förra julen, 56 kilo lätt och långt guldblont hår. Det är inte så svårt att komma dit igen då jag endast behöver hjälp av viljan och karaktären. Håret vill jag spara ut igen för jag trivdes så bra när det gick precis vid axlarna.
Mer hjälp på vägen är visualiseringen, att jag kan föreställa mig hur jag når målet. Det blir en intressant fortsättning på min resa det här :)

Frukost: 1 portion fiberhavregrynsgröt med lingonsylt och mjölk
Mellis: 1 mjukis med skinka och 1 kopp te
Lunch: Lite fläsklägg och rotmos (uuuääää), massa sallad och vatten
Mellis: Yoghurt
Middag: Stekt wokkött med grönsakslåda (ugnsstekta morötter, palsternacka, röd paprika och squash), vatten

4 kommentarer:

Anonym sa...

då hade vi samma vikt du och jag då, förra året ;) jag saknar mitt hår hur mycekt som helst, jag klippte mig i slutet av 2006, så jag har haft jättekort hår, nu äntligen har det växt till sig ordentligt. oh, ser fram emot vinterbilden :)

Anonym sa...

Ohh jag hoppas dagen blev exakt så bra som du såg den! Och att imorgon blir ännu bättre =)Din vilja verkar vara otroligt stark, härligt!

löpningseufori sa...

åh ja, vintern är underbar! kinder röda av kyla är vackert liksom känslan av att åka i en alldeles nypistad skidbacke med nyslipade skidor. längtar!

Anonym sa...

härligt med´minuset!! då ser du att ditt slit betalar av sig!! härligt!!