söndag 4 november 2007

Avresedag

Jag hade ställt klockan på 9 men efter att ha sovit minst 10 timmar de två senaste nätterna så vaknade jag redan kvart i 9 och klev upp. Vi gick nästan direkt ut i snön och tog med oss de två barnen på kälke/pulka och det blev ett fasligt liv i backen! Efter att det ena barnets pappa sträckte ryggen promenerade vi den lååånga backen ner till sjön för att han skulle få röra igång ryggen och mjuka upp den lite. Hundarna var också med, de busade och hoppade efter snöbollarna som vi kastade.
Nu har glada gänget från Stockholm åkt hem, dvs sambons syster med familj. Vi ses igen till jul då vi alla är långlediga, härligt det ska bli!! Vi äter middag om en halvtimma, tar en dusch och åker sedan hemöver vi med. Helgen går alldeles för fort.

Frukost: Te, knäckis med smör, skinka och gurka, ½ apelsin
Lunch: Skaldjurspaj, lite tjälknöl med potatisgratäng och sallad
Mellis: Kaffe, kaka, te och en apelsin
Middag; Lax au four med potatis, romsås och sallad

För er som läser så ser det naturligtvis ut som att jag är värsta fikamonstret som vräker i mig godis, chips och fikabröd. För mig själv ser jag att jag har dragit ner väldigt mycket på det onyttiga. Då kan ni ju bara tänka er hur mycket jag åt innan!!
Nu stundar en ny vecka med nya utmaningar och så fort jag kommer hem ikväll ska jag sammanfatta veckan som gått och lägga upp nya mål med kommande vecka.

1 kommentar:

Anonym sa...

att dra ner kan vara en jätteprestation!! om man är van att äta mycket och halverar det är det superbra!! =)