lördag 3 november 2007

Alla helgons dag

När jag slog upp mina blå imorse och drog upp rullgardinen hade det trista höstlandskapet med sina fallna löv satt på sig en vacker vinterskrud. Det var ett tätt snöfall, så vi gick fort ut i friska luften efter frukost. Jag körde pulkan uppför backen och Klara åkte nerför, så nog blev det styrketräning idag allt :) I eftermiddag har våra vänner varit på besök med sin lilla son på 1½ år och deras hund. Här i huset bor också en hund så ni kan ju tänka er vilket liv det blev med två galna hundar och två småbarn som lekte och stojade!

Alldeles strax blir det skaldjurspaj och öl till förrätt och tjälknöl med potatisgratäng och rödvin till efterrrätt. Vi ska se filmen "Shooter" ikväll och mysa vid brasan. Jag vill inte ens tänka på att det är måndag snart....

Frukost: Fullkornsgröt m lingonsylt och mjölk, kambröd med smör och skinka, thé
Mellis: Clementin
Lunch: Lamm med grekisk grönsakslåda
Mellis: Kaffe med kladdkaka
Middag: Skaldjurspaj och tjälknöl med potatisgratäng
Kväll: Lite snacks

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Jag är en trogen “blogganhängare” här och hoppas att det är ok att jag lägger till dig i mitt länkregister (?)