måndag 5 november 2007

Uppföljning vecka 44

Jag är otroligt nöjd med veckan då det mesta gått enligt planerna.
Vi åt god och nyttig mat alla dagar utom lördag då potatisgratängen innehöll grädde. Annars blev det kycklingsallad, kyckling med ugnsgrönsaker, tacopaj, lamm med grönsakslåda, tacos, tjälknöl med potatisgratäng och lax med potatis och romsås. Jag har vräkt på grönsaker till varje måltid och har väl aldrig njutit så mycket av maten någongång som nu när godiset inte är det primära längre. Sen förra måndagen håller jag ett visst godisförbud, med undantag för helgen, och det går ypperligt. I fredags och i lördags slank det ner snacks men imorse kom jag på att: WOW, jag åt INGET godis igår (söndag) och jag tänkte inte ens på det. Jag hade faktiskt inte godissug för fem öre och när vi var och handlade kunde jag trava förbi godishyllan utan att ens stanna och titta på sötsakerna. Vilken bedrift!!
Det blev även lite fika i helgen men som sagt, jag tänker inte slopa allt för då blir det galenskap den dagen förbudet upphävs. I know myself…

Det blev tyvärr bara en träning men ett hårt träningspass är bättre än inget alls. Jag har även promenerat i den härligt friska luften och varit ute mer än jag brukar. Att åka pulka med en 3½-åring är jobbigare än man tror :)

Måndag: Promenad 45 min
Tisdag: Vila
Onsdag: Cardio 10 min löpband + 10 min CT + 10 min SM + 15 min löpband intervall, biceps/triceps, mage
Torsdag: Vila
Fredag: Promenad 1 h
Lördag: Promnad 1 h
Söndag: Promenad 30 min

+ en massa pulkaåkning!

Inga kommentarer: