måndag 26 november 2007

Underbar måndag finnes!

Att vakna en måndag och veta att den ska bli himmelskt bra, kan det finnas en bättre känsla? Om veckan börjar bra så kan fortsättningen knappast bli sämre eller?
Jag och min sambo har väldigt olika dygnscykler. Jag går gärna och lägger mig vid 23 för att läsa lite innan jag somnar och kliver sedan upp klockan 6, äter frukost och åker till jobbet där jag börjar klockan 7. Min sambo går och lägger sig vid 1 på nätterna, vaknar 7:30, tar en dusch och äter frukost på jobbet. Vi äter alltid middag ihop, det är liksom ”vår tid” på dygnet då vi har tid att sitta ner och gå igenom dagen tillsammans, göra upp planer och prata om allt. Våra middagar brukar ta minst 30 minuter men kan landa på en timma om vi har extra mycket att prata om. Vi äter väldigt långsamt bägge två, därav minimumtiden på 30 minuter.
För att komma till saken :) Imorse när jag vaknade hade hjärtat legat vaken sen klockan 3 och vridit och vänt på sig utan att kunna somna om. Han är annars helt väck och vaknar inte ens när jag kliver upp. Men eftersom han inte kunnat sova och var pigg som en lärka så tog han en dusch medan jag gjorde frukost och tände ljus. Vi hade tid att äta en långfrukost med gröt, knäckemacka med skinka, nybryggt té och ett litet glas juice. Och de fyra viktiga kuggarna som gör att jag vet att det här kommer att bli en härlig dag är:
* Vi vaknade samtidigt och hade tid att småsurra i sängen innan vi klev upp
* Medan jag plattade håret stod han och sjöng i duschen
* När jag skulle duka fram frukost låg en lapp på bordet där det stod ”Bullarna var jättegoda. Puss puss. Ha en bra dag” som var menad att jag skulle se när jag åt frukost imorse medan han sov :)
* Vi fick en mysig start på dagen!

Frukost: 1 port fibergröt m lingonsylt och mjölk, 1 knäckemacka med smör och skinka, 1 kopp te och 1 dl färskpressad juice
Mellis: 1 mjukis m ost och en kopp jordgubbste
Lunch: Kycklingsallad med sambal badjak-sås
Mellis: Banan, mjölk
Middag: Några tuggor fläskpannkaka med sylt

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

vilken härlig morgon! med en sådan start kan inte dagen bli annat än fantastisk!!! =)

Anonym sa...

Oj vilken härlig start på veckan!
Önskar att jag hade haft den tiden att hinna njuta sådär imorse!
Så är det bara fortsätta med den härliga känslan i kroppen så blir resten av veckan lika bra!
/EMI