fredag 23 november 2007

H.J.Ä.L.P

Det var snö och halt när jag for till jobbet imorse, mörkret blev liksom lite mjukare och rundare och kändes mer trevligt. Att sopa av bilen och skrapa rutor blir en slags terapi för mig på morgonen, då jobbar jag med mig själv och min mörkerrädsla. Och med armmusklerna förstås :) Det tar på när isen är så tjock att det bildats två lager på rutorna. I sådana situationer är jag knappast miljövän då jag först sätter igång bilen för att varmköra den.

Jag behöver hjälp, all den hjälp jag kan få av alla er hjälpsamma bloggläsare. Jag behöver fler infallsvinklar när det gäller träning och mat. Jag vill veta vad jag bör äta när jag tränar, hur jag ska lägga upp en ”matdag” och vilka som är de bästa och nyttigaste rätterna att inmundiga. Någon av er som känner sig extra fiffig och har lust att vara min personliga coach ett tag framöver och peppa mig extra, hjälpa mig med veckoscheman för mat och träning - för någonstans vet jag att jag behöver en triggare som kan fråga mig hur det går, vilka resultat jag vill komma fram till och vilka resultat jag faktiskt når? Är ni intresserade av detta så maila mig gärna på erika_wiberg@hotmail.com. Självklart kommer det att utgå någon form av kompensation för detta om arbetet utförs väl :)
Jag MÅSTE komma vidare med det här, min vilja är så stark och önskan om en trimmad kropp så stor att jag vägrar lägga av bara för att jag inte har den rätta insikten om hur kost och träning bör kombineras på bästa sätt. Karaktären sätter ofta käppar i hjulet på mig och då behöver jag en stöttepelare som kan staga upp mig när jag är på väg att falla. Som sagt: alla tips och mail behövs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohh gissa om jag f�rst�r ditt jenasinl�gg. N�r vi dessutom kommer till den eviga stupr�rsmodellen jag knappt f�r �ver vaderna b�rjar jag n�stan grina. Vilket skrotplagg! Intressant det d�r med kolhydraterna, sj�lv har jag �tit lite mer �n jag brukar denna vecka det vips var viktminskningen borta. Fats jag sk�tte b�de mat och tr�ning mycket noggrannare �n jag brukar, kropparna �r verkligen olika. Men klart �r att tr�ningarna blir mycket b�ttre med kolhydrater i kroppen! Hoppas du f�r en h�rlig helg!