torsdag 8 november 2007

En berg- och dalbana är inte plan…

Today is a new day!
Jag vet inte vart jag ska börja, tankarna och fantasierna når oanade höjder just nu. Att träna har blivit som ett gift för mig och jag hade planerat att vila idag men hela kroppen skriker efter att få motionera. I vilken form vet jag inte, benen är rätt möra efter gårdagens pass så jag borde egentligen kunna ligga hemma i soffan ikväll med gott samvete men vet inte om det kommer att gå!
Jag ligger i startgroparna för planeringen av klassikern jag ska göra nästa år. Alldeles snart måste det finnas ett par längdskidor med tillhörande bindningar, pjäxor och stavar hemma hos mig för att jag ska kunna fixa etapp 1. Har kikat runt lite på nätet och det verkar som att Stadium tillhandahåller de bästa skidorna så jag ska göra ett besök där i veckan. Nu får snön ta och komma så jag kan börja öva!! CT:n får så länge vara ett komplement tills det vita landat på marken.

Jag har ju gjort en av etapperna förut och det var en av de mysigaste höstnaturupplevelser jag varit med om. Hoppas på samma tur med vädret nästa år. Har en liten idé om att utmana kära mor att också delta, men ska jag ge henne det i julklapp eller ska jag ställa frågan nu så hon också har möjlighet att träna lite?

1 kommentar:

Puma sa...

Jag ska också köpa längdpaket på stadium - men har fått massa varningens fingrar höjda för att de kollar så att spannet blir rätt. jag är längdnovis så jag har noll koll på sådant och då är det inte heller lätt att veta om säljaren gör rätt.