onsdag 7 november 2007

Skenet bedrar

Det finns en sak i min närhet som jag har ett oerhört invecklat förhållande till. När jag vill bli glad gör den mig ledsen och vår relation är otroligt komplicerad då jag egentligen inte vill ha den i mitt hem. Jag pratar naturligtvis om vågen! När jag tror att det går åt rätt håll och känner på kropp och kläder att nu jädrar har det hänt grejer – då kommer kallduschen. Jag tror inte mina ögon när jag kliver upp på den där vita, lilla fula saken och siffrorna lyser mot mig så jag blir tvungen att sätta på mig solbrillor för att klara av att se vad de visar. Hur i hela fridens namn kan jag ha gått upp i vikt när jag lagt bort all skräpmat och kämpar friskt mot mitt sockerbehov? Jag tappar ju helt tron på att det här ska funka och vill helst av allt bara gå hem och dra något gammalt över mig. Hur ska jag komma ur det här nu då? Vägrar redovisa vad och hur mycket men va faan! Kan det vara en sådan enkel anledning som att det tar tid att bli av med fläsket och de små irriterande fettcellerna, att det inte är gjort på en svinblink? Jag började ju förra måndagen och Rom byggdes inte på en dag, så snabbare än så kommer inte min kropp att förändras. Vågar inte ens plocka fram måttbandet, det visar nog + 112 cm just nu. Huvva.

Frukost: Fullkornsgröt med sylt och mjölk ( i ren protest hoppade jag över mackan i tron att den kan bidra till att jag blir fet av att banta)
Mellis: Mjukis och te
Lunch: Köttfärsbiff med potatis och jättemycket sallad, några vindruvor
Mellis: Jordgubbsyoghurt och några cashewnötter
Middag: Ugnsbakad lax med citron/dill/tomat och potatis
Kvällsmål: Pistagenötter

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte alltid att vikten släpper på en gång.
Även om vikten inte går ner så ger du din kropp rätt bränsle, du ger den bra saker.
Sedan är det ju så att även om man äter Rätt saker så kan man äta för mycket.
Men kämpa på, det kommer säkert gå åt rätt håll. Tänk på att du gör livsförändringar, det är inte en snabb bantningskur!
Lycka till!

Anonym sa...

åh, det är nog vätska, sådär gjorde min våg också igår, dum som den är ;)tack för kommentaren i min blogg. kul med din rednäkning till jul föressten ;) jag längtar supermycket!

Anonym sa...

Ge det längre tid.. Det brukar ta ett tag för min kropp när jag lägger om kost och träning att förstå att den ska reagera på ett visst sätt. Det har dessutom hänt fler än en gång att ajg gåt tupp när jag ökat träningen, samtidigt vill jag gärna tänka på att när kroppen minskar fast vikten ökar så är det ju muskelr och att den blir fast och då gör det inte lika mycket.. Fast mina "sunda" tankar är jag lika besluten att jag måste gå ned aningen eftersom mitt BMI ligger på övervikt.. Jaja vi kämpar på. Jag är övertygad om att du kommer klara det!

Optimist!! sa...

Har precis samma problem. Tycker att jag tränat och ätit så bra att vikten borde minska men nej då...den bara ökar! Är väl felskap kanske :) Nej, men man får väl ge det en chans, man kan ju inte sluta äta...:)

Anonym sa...

hej tjejen!! du! inte ge upp nu! jag vet precis hur du känner dig mn jag har varit i exakt samma båt som du! jag vet hur frustrerande dte är när man gr allt rätt men vågen pekar åt fel håll! men fram med måttbanden darling, där får du kvitto på dit slit! ch tänk på att om du gör allt rätt denna vecka så ska du vänta till nästa vecka för reslutat! för de kommer I promise!! =)