tisdag 13 november 2007

HUA!

Å jag då mitt klantarsle - jag vaknade med massa prickar i armvecken och helt svintorra händer vilket för er som inte vet är bland den värsta känslan man kan ha. Böjer jag fingrarna spricker de och det gör såå ont! En dag som denna skulle jag inte ens önska min värsta fiende en dusch, så jag får slå på pilatesdvd:n och träna till avkopplande musik. Får ta å smörja på med massa kortison sen, såhär kan vi ju inte ha det! Illa illa och jag som ska på kurs med Kurt imorrn och vill vara snygg och ha en bra "eksem-dag" eftersom jag efteråt ska springa på stan och posera i olika provhytter. Bildbevis kommer på torsdagkväll, var så säker :)











Fast humöret är på topp och snön faller utanför fönstret och jag blir varm i hela kroppen. Vintern är bra härlig, julen är på intåg och livet bara skiner mot mig!




Å några timmar senare med pms-symptom kan jag tillägga att det inte blev någon pilates. Jag surade ihop - pms i mitt fall är snabbt kommet, snabbt förgånget - totalt och låg med vetevärmare på magen och tyckte så synd om mig själv att jag inte ens orkade laga middag. Det här verkar bli en bra vecka ur mat och träningssynpunkt. NOT!
Jag vet vad ni tänker: jaha, och hur fan ska hon gå ner i vikt när hon ligger som en latmask på soffan och stoppar i sig onyttigheter? Vart tog hennes karaktär vägen? Det är väl bara att ta sig i kragen? Kombinationen av en dålig eksemdag och pms gör att jag kan ramla ner i "jag-tycker-så-fruktansvärt-synd-om-mig-själv-så-jag-är-patetisk-träsket" och det gjorde jag idag. Bättre upp imorrn brudar :)


Imorgon är jag i vår underbart vackra hufvudstad och får mig en dos av Stockholms-puls. Det finns bara ett ord för vad jag känner inför resan: Tok-förväntan.
Jag har laddat med en sånhär som jag köpte idag, eftersom den gamla lämnade in totalt.
Efter Desperate Housewifes ska jag ladda den med lite extra musik. Den gamla var på 256 kb och den här har 1 gb. Så nu får jag plats med massor av favoritmusik. Det finns radio på den också, sweet.

Vi ses igen på torsdag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, stackars. Det måste göra jätteont! Pilates är såå kul, mky imponerad att du kan göra det själv hemma! själv måste jag ha någon som peppar mig lite extra.. Keep up the good work!

Anonym sa...

fick du ner någon bra musik? klart att du ska ta det lugnt om du inte mår bra. sen är det ju kallt ute, lite halvtrist mitt i månaden, osv osv, finns alltid en ursäkt för att inte gå ut, haha. ibland får man tycka synd om sig själv ;)

Anonym sa...

Jag tänker nog snarare vem tusan hade inte gjort som du?=)Det här med att gå ned i vikt är sannerligen något som måste genomsyra hela ens tänk men samtidigt kan man inte sluta leva, att göra det på rätt sätt kommer nog göra att man gillar de nya vanorna även när man nått sitt mål. I detta fall kan ajg tänak mig att du får ett obehagligt träningsminne om du tvingat dig att träna och om de obehagliga träningsminnena en dag blir fler än de behagliga kommer känslan med träning försvinna.. Jag är ltie insnöad på mental träning men ofta är det en asspekt man glömmer när man pratar om just träning. Hoppas exemen blir bättre och att stokcholm är bra!

House Of .... sa...

Hoppas du känner dig bättre snart!!