torsdag 29 november 2007

Det har legat en grå dimma över november som jag alltid tyckt är den tråkigaste månaden på året. Det är mörkt, ruggigt, kalt och...mörkt. Nu när jag äntligen ser slutet passar jag på att städa bort den ordentligt.
* Dammat ytor
* Dammsugit
* Tvättat sofftyg
* Bytt sängkläder
* Städat klädkammaren
* Satt upp julgardiner
* Ställt upp adventsstakarna
* Satt fram röda ljus
* Planterat amaryllisen

Det som är kvar nu är att skura badrummet och dammsuga nere. Lite bakvänt blir det men sambon har inte haft möjlighet och mina händer tillåter verkligen inte diskhandskar och disktrasa just nu. Huvva. Det är julfest på lördag och då vill jag inte var illröd om händerna!

Energin på träningsfronten har varit otroligt låg den här veckan, förutom i måndags då. Mår lite halvdåligt utan orsak och är på risigt humör titt som tätt. När jag är less då städar jag så det kommer ju något gott ur det :)

Var på IKEA igår och shoppade lite nya ljus och smågrejer till hemmet. Jag är ute efter dekoration till ljus, ni vet sådana där som man kan vira om blockljus så de ser lite finare ut. Jag hittade inga så jag får leta vidare på Lagerhaus imorrn. Däremot hittade jag örhängen och armband till julfesten på Glitter. Jag hade först tänkt köpa en röd top att ha till min svarta kjol men så insåg jag att det hänger ju en jättefin svart klänning i min garderob som jag kan ha mitt röda skärp till, svarta ribbade strumpbyxor och svarta stövlar. Det blev ju jättebra! Imorgon ska jag nog köpa en mörk hårfärg och fixa själv, jag vill verkligen inte lägga pengar på frisörbesök denna månad. Hoppas det blir bra och att jag blir nöjd..

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

vad härligt med lite shopping!! det skulle jag oxå vilja göra, det kliar i fingrarna när jag är i butikerna och ser alla julsaker!! finns så mycket fint ju, kulor, och glitter, och stjärnor och tomtar!!! =)