onsdag 28 november 2007

Pustar ut

Har just varit till läkaren och mina värsta farhågor blev ej besannade så nu kan jag pusta ut! Snacka om att hjärnspöken kan sätta griller i huvudet på en människa och jag är ju redan rätt ångestfylld så jag behövde knappast detta som grädde på moset.

Här på jobbet sätts det upp ljusstakar till höger och vänster, inga av dem får tändas än naturligtvis men på fredag då vi har adventsfika på morgonen då tänds alla stakarna och sprider mysigt ljus i korridorerna. Jag ska ta mig an hemmet idag och imorgon, dammsuga, tvätta sängkläder, tvätta sofftyg, sätta upp julgardiner, pynta med ljusstakar, småljus och småtomtar. Julen är den absolut bästa högtiden på året och passerar mig knappast obemärkt förbi då jag firar jul från första advent. Passande att vi ska på julshow med julbord på lördag så jag får en ordentlig rivstart :)

1 kommentar:

Puma sa...

Alltså... träningen på hemmastepper är inte så högintensiv. Ligger väl på en 70% (max) om jag har disciplin nog att köra på - hela tiden. :-) En timme ikväll gav mig 400kcal (medelpuls runt 65%). Eller gav och gav, jag tränade ju bort det. Så det var jag som gav. En pulsklocka är ett bra verktyg för att ha koll på puls och kcalförbrukning.