torsdag 22 november 2007

Kroppsuppfostran

Det här med att slopa kolhydraterna det var ett dumt infall av mig. Svårt, dumt, elakt mot min kropp och alldeles fördärvande. Att inte få potatis, pasta, bulgur, quinoa eller annat till middagen är ett straff som jag inte tänker utsätta mig för. Jag har väl aldrig varit så svag, irriterad och allmänt tråkig som dessa dagar. Äh, jag struntar i det. Alltid lär man sig något. När jag för något år sen var med i viktklubb gick jag ner fint i vikt och fick en trimmad kropp på köpet (ja alltså jag tränade ju naturligtvis :) och då åt jag kolisar så det ska gå denna gång med!
Min kropp vill ha det, den är uppfostrad till att äta gott och allsidigt och det ska den få fortsätta med. Det här med uppfostran är ju viktigt - inte för lösa tyglar och inte för strama heller. Lagom är bäst.

Vet ni?! Jag hatar jeans. Hata är ett starkt ord men det är faktum. Kan faktiskt inte minnas någongång i hela mitt liv som jag satt på mig extraskinnet och tyckt att det har varit bekvämt. Jag har mest använt det för att alla andra gör det och för att mysbyxor inte är så jädra snyggt att jobba i! Aldrig någonsin har jag hittat de perfekta jeansen med lagom midjehöjd, bra längd och fin passform. Antingen är de för låga så stjärtskåran syns och magen trillar över (inte om man är vrålsmal men något av dem ramlar alltid fram, har du någonsin sett en smal fjortis i tighta jeans utan att också se stringkanten? Näe, just det) eller så är de för höga så linningen ligger och skaver mot naveln eller så är de för långa så man får vika dem eftersom gå till skräddaren för att sy upp kostar för mycket. Alltid är det något. Mina baggybyxor är de enda par jag älskar men de är ju knappast ett extraskinn och heller inte något man ser "propert klädd" ut i heller. Jag kanske ska bli skräddare i min fortsatta karriär? Eller bli rik och ha råd med en :)

Jag vaknade imorse av att huden stramade igen. Det syns inte mycket tack och lov men känslan räcker bra. Kliat upp ett mindre sår i armvecket så träna är inte att tänka på, halsen är ilsket röd på sina ställen men håret döljer det bra. Skoven kommer för ofta, jag måste börja sola.

2 kommentarer:

löpningseufori sa...

allsidig kost är den bästa! blir också helt knäpp utan kolisar :)

Puma sa...

Jag är inte heller nån jeansperson. Det blir så korvigt. Och allt annat än smickrande! Antingen är de bra vid höften och för stora i midjan, eller bra i midjan men trånga kring höften. Inte alls min grej. Tråkigt nog.