söndag 18 november 2007

Föräldrar is the shit!

Måndag morgon - fredag kväll, det sammanfattar tempot på mina veckor ganska bra. Jag hinner liksom knappt stanna upp och fatta att det är helg förrän den är över, ändå njuter jag av alla sekunder som finns men lik förbaskat så är det måndag innan jag hunnit blinka.
Vi har haft mina föräldrar på besök två dagar och det var jättemysigt. Igår gick vi länge länge på stan, mamma och jag sprang i butiker och letade kläder, vantar och skor. Det blev en kjol och en kofta till mig och sen köpte mamma och pappa en tröja till mig som jag "önskade i julklapp", så den får jag använda efter jul då :) De hade varit på IKEA innan de kom till oss och tjuvshoppat lite, en jättesöt tröja hade mams fått tag i. Efter stan åkte vi hem och provsmakade årgångsglöggen Blossa 07. MUMS! Vi åt citronkyckling med pasta och pesto, drack gott vin och myste på utan bara den. Såg fotbollen och Sverige förlorade ju, men kvällen var så mysig så det gjorde inget.
Idag åt vi långfrukost bestående av den sedvanliga gröten, en kopp rykande hett té, hembakt bröd med skinka och pepparsalami, knäckebröd med skinka och tomat samt en halv clementin.
Vädret var underbart, strålande sol från en klarblå himmel så vi tog en rejält lång promenad på 1 timma och 50 minuter, helt fantastiskt!! Knäppte kort med mammas mobil så jag ska lägga upp dem så snart hon mms:at dem till mig. Sol, snö, vacker natur och härligt sällskap - kan man begära mer?
Eftermiddagen bjöd på lasagne och sen for de. Separationsångest AB, huvva. Vi bor på tok för långt ifrån varandra för spontanbesök, det gör ont i hjärtat på mig...

Planen för vecka 46 var
Gympass: Minst 4 st
Konditionsträning utöver gym: Minst 3 ggr
Ett gymbesök och 6 promenader, jag är ändå nöjd med veckan då jag varit bortrest men tagit mig tid att promma och få nytt syre till lungorna.

Vecka 47
Såhär ser träningsplaneringen ut för veckan:
Pass: Minst 4 st

Har lagt om planeringen för träningen då jag ibland tränar hemma, ibland på Friskis. Det blir så konstigt att skriva "gympass" och "konditionspass" eftersom jag oftast tränar kondition på gym :)

Fick massa bra tips på omläggning av kost vid träning så jag förändrar kosten denna veckan så kanske jag kan kliva av platån sen! Redovisar kosten per dag nu när jag kan blogga igen!

1 kommentar:

Puma sa...

Låter som en härlig helg!!! :-)

Apropå NK så var ju skyltningen lite bättre än mina bilder. En av bilderna ska visa Sannas drömjulbord till exempel, där bara sådant Sanna gillar finns med - och på ett rep till höger klättrar en tomte upp och ner. Och i ett annat fönster åker Sanna skridskor, runt runt, men på min bild ser det ut som om det är en skyltdocka som står snett. Haha. Men det är fina fönster... :-)