söndag 11 november 2007

Veckan som gått och veckan som kommer

Uppföljning vecka 45

Jag är superdupernöjd med höjdarveckan som gått, träningen går som smort och jag känner att energin jag hämtar ur den är oövervinnerlig just nu. Mitt humör kan bara beskrivas med ett enda ord: toppen! Målet med veckan var:
Gympass: Minst 3 st
Konditionsträning utöver gym: Minst 2 ggr
Jag fick ihop 5 träningspass, fyra på gymmet och ett hemma samt två riktigt svettiga powerwalks.
Totalt antal tränade minuter kondition: 300 minuter
Hädanefter när jag följer upp veckan så kommer jag inte skriva samman alla träningspass då de finns specificerade i de dagliga inläggen och i vänstra kolumnen. Jag blev inspirerad av Sofie att lägga upp hela månadens träning och så fick det bli.
Maten har gått bra, vi har ätit nyttig korvstroganoff, torsk i ugn, lax i ugn och rester. Lite godis har det blivit men jag är livsnjutare och äter det bara på helgen, annars är det ingen mening för äter jag det jämnt blir det knappast samma njutning! Maten har också fått en helt annan innebörd i mitt liv, tidigare kunde jag stundtals tycka att mat är ett nödvändigt ont man kan peta i sig för att man behöver men nu smakar ju allt såååå mycket och fler än jag verkar upptäcka detta :) Nu rustar jag för en ny vecka och längtar som en galning att få svettas och få endorfin- och adrenalinkickar. Mest av allt hoppas jag att humöret landar på en jämnare nivå veckan som kommer och att inga störningsmoment kommer ivägen för den oövervinnerlighet jag känner just nu :)

Planering vecka 46

Eftersom förra veckan blev så bra så vill jag inte att kommande vecka ska bli sämre. Målet är att skrapa ihop fler tränade minuter och få upp flåset ännu mer. Jag kommer att befinna mig i vackra hufvudstaden onsdag - torsdag men det hindrar mig inte från att träna. Det finns ett gym och en relax på hotellet där jag ska bo som måste utforskas!

Gympass: Minst 4 st
Konditionsträning utöver gym: Minst 3 ggr

Träningen förläggs till måndag, tisdag, onsdag, fredag och söndag. Torsdag blir vilodag då jag måste ta mig hem från Stockholm och på lördag kommer föräldrarna på besök så då blir det långprommis istället för gym.

I veckan äter vi:
* Spaghetti och köttfärssås
* Ugnsbakad fisk
* Grönsakslåda med kyckling i stark sås

Två dagar är jag borta från hemmet och ska på bästa möjliga sätt kunna äta god och nyttig mat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller fullständigt med dig!! maten smakar så mycket MER nu! =)

Anonym sa...

åh, hur gör du med din fisk? jag ahr massa torsk-block hemma, men ve titne ritkigt hur jag ska laga till dem utan att det blir för tråkigt :P