tisdag 6 november 2007

Ett annat slags beroende

Underbar känsla när man förutspått en jobbig vecka med besvärande eksem vilka tar en snabb vändning tillbaka in i kroppen och tillåter mig göra precis som jag brukar när jag inte har skov.
Kan inte annat än att knäböja och tillbe högre makter att de ska hålla sig borta nu. Kanske måste jag sola solarium i vinter för att hålla dem i schack, lite halvtungt att inte kunna träna pga dem. Well, allt går bara man vill!

Jag är beroende - av musik. Och av youtube. Där hittar jag nya och underbara låtar lite titt som tätt. Är det inte låtar så är det roliga klipp som förgyller dagen. Ni har väl inte missat lilla 6-åriga Connie som sjöng i Britain's got talent? Fick ståpäls och tårar i ögonen när hon sjöng Over the rainbow.

När jag tränar måste jag ha någon slags musik för att fixa passet. Ett halsband jag använt rätt länge har lämnat spår i form av ett litet sår på halsen och när jag har mp3:n där så skaver det som attan. När svetten rinner ner i såret blir det än värre så jag har de senaste veckorna lämnat den hemma och lyssnat på musiken de spelar i gymmet på Friskis. Där blandas det friskt och när en hårdrockslåt precis taggat igång mig kommer Jill Johnsons Kärleken är. Imorgon gör jag ett test med mp3 och hoppas att den ska sporra mig genom ett galet roligt pass! Vart gör ni av mp3 när ni tränar? Jag brukar peta ner den i sporttoppen eftersom den annars hänger och slänger. Det skulle finnas en hake på baksidan av den så jag kunde sätta den på brallorna. Kanske ska uppgradera mig och köpa en mer avancerad än den Clas Ohlson-modell jag har idag :)
Ett axplock av det som spelas i mp3 just nu:
* Christian Kjellvander - Allelujah
* Therapy - Diane
* Rihanna - Umbrella
* Takida - Curly Sue
* Sofia Karlsson - Flickan och kråkan
* Tom McRae - Dose me up
* R.E.M - Leave
* HIM - Join me in death

En saalig blandning men ack så underbar. När jag tröttnar på den lugna musiken byter jag den till pumpande discomusik. Lika ljuvlig!

Förresten, torsken såg otroligt aptitlig ut och blev smarrig as hell! Yammie, den blir det fler gånger!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där. Såg på http://annacarolinas.blogg.se/ att du heter Erika och kommer från Norrland. Nu är ju visserligen Norrland stort, och Erika är ett vanligt namn. Men ändå kan man ju inte låta bli att undra om du är den Erika som var i Mora samtidigt som mig omkring 2003-2004? =)

Anonym sa...

Mitt nya beroende är katie melua! I love her!!!! underbar musik! =)