tisdag 27 november 2007

Nyårslöften

Yepp, that's right! Det är dags att börja fila på nyårslöften redan nu för att vara förberedd inför 2008. Ett nyårslöfte är så lätt att lova och så svårt att hålla, därför är det extra viktigt att ha realistiska och nåbara mål. År efter år hör man människor som säger "jag ska sluta äta godis" eller "jag ska gå ner i vikt". Många bryter dessa löften men det är också många som har viljan och karaktären att klara av att hålla dem.

Jag har funderat länge och väl på hur jag ska lägga upp träningen nästa år. Hela hösten har jag flitigt tränat på gymmet men nu börjar jag ärligt talat tröttna på den träningsformen. Den blir ensidig hur mycket jag än varierar övningarna, byter ut cross trainern mot löpbandet osv. Det är mycket därför jag tränar hemma nu, stairmastern har liksom fått nytt liv. Jag är rädd att jag ska gå tillbaka till att bli en soffpotatis om jag säger upp bekantskapen med Friskis så jag måste i sånt fall hitta nya träningsformer. Vinterns träning kan därför se ut såhär:
  • Längdskidåkning
  • Stairmaster
  • Power walks

Högst troligt kommer jag köpa ett kort på Friskis ändå och träna styrka där för jag vet att jag behöver det. Jag måste hitta mig en ny träningskompis som kan sporra mig lika mycket som min gamla gjorde. Hon kommer nog inte träna så ofta nu när de köpt hus utanför stan..

2 kommentarer:

löpningseufori sa...

jamen just, nyårlöften! tack för påminnelsen :) härligt med längdskidåkning i träningen. mer sådant vill jag också lägga till. grymt kul ju! fast det blir mest utför, det är också underbart!

Anonym sa...

Tack för påminnelsen! Jag vill gärna att det ska vara någit jag verklgien är motiverad att genomför aoch det kräver en del tanke. DIn vinterträning lät udnerbar, jag saknar skidor men i götbeorg får man bara drömma om det =)