måndag 5 november 2007

Fit for life

När vi kom hem igår så hade pappa förvarnat mig om att det var mycket post i brevlådan (de hade varit förbi och lagt ett brev där tidigare på dagen). Imorse öppnade jag ett av det tjockaste breven och där låg de - rutinen och karaktären. Äntligen har de kommit!! Äntligen har jag fått utdelning för all slit och möda jag lagt ner de två senaste månaderna, nu betalar det sig! Hela dagen idag har jag gått omkring med ett fånigt leende på läpparna. Imorse kom jag även på att jag inte åt godis på hela dagen igår trots att det var helg, ett argument jag ofta brukar använda för att "unna" mig. Idag har jag avstått både från efterrätt som serverades i mässen och de pepparkakor som mina kollegor friskt åt av på fikarasten. Nöjd och glad for jag och tränade direkt efter jobbet. Vilken styrka och energi! Jag vet inte vart jag hämtade den ifrån med det gick som en dans - visst det var svinjobbigt och otroligt kämpigt bitvis men jag fixade det.
Efter den senaste tidens stiltje på vågen så har jag kommit fram till att släppa lite av styrketräningen till förmån för pulshöjande konditionsträning varvat med pass. Det är enklare för mig att gå ner i vikt om jag lägger om kosten och kör cardio istället för styrketräning, då jag har lätt för att bygga muskler. Jag är inte ute efter att få muskulösa armar i den size armarna är i nu, jag vill ju att de ska krympa och sen bli tonade och fina. Lite fel upplägg där alltså..

Denna vecka är det öppet hus på Friskis här i stan så jag ska boka in mig på Puls/medel på onsdag och testa det. Jag har bara köpt ett gymkort för den här terminen men tycker jag att passen ger mig något så är det definitivt värt att lägga lite mer pengar på ett kombinerat kort som ger mig rätt till både gym och jympa.

Frukost: Fullkornsgröt m sylt och mjölk, 1 knäckis med skinka och tomat
Mellis: 1 mjukis och te
Lunch: Blodpudding med bacon och majs, vatten, några vindruvor
Mellis: Jordgubbsyoghurt och clementin
Middag: Korvstroganoff med spaghetti

Dagens träning:
  • Cardio: 15 min SM + 20 min CT + 16 min löpband intervall
    Total förbränning: 415 kcal
  • Mage: 50 situps

Ah, vilken skön trötthet som infinner sig efter träning. Nu såhär 4 timmar senare är jag redo för sängen och kommer förmodligen sova jätteskönt. Benen är lagom möra men tyvärr spränger huvudet - vilket oftast beror på för litet vattenintag i samband med träning. Ändå slukade jag hela flaskan. Imorrn får jag sörpla i mig två då, trots att jag blir så himla illamående och tung i magen. Well, vill man vara fit får man lida pin :)
Nu: plocka ur diskmaskinen och hänga tvätt. Sen hägrar sköna bingen!!

Inga kommentarer: