torsdag 1 november 2007

November

Oktober månad är nu passé och vi blickar ut över november med varm rygg och halsduken i högsta hugg.


Matmässigt blev oktober lite av en katastrof eftersom jag ramlade tillbaka med full kraft i godisträsket, unnade mig både på veckorna och på helgerna. Duktigt planerade jag veckorna med diverse nyttiga maträtter men vissa dagar hamnade pizza och hamburgare (köpt) på tallriken och det var inte riktigt meningen. Däremot mellan dessa onyttigheter så har vi ätit en massa god nyttig mat.
Viktmässigt har skräpmat och snask gjort att vågen skenat åt fel håll. Eller skenat var väl att ta i, men meningen är att den ska peka nedåt – inte uppåt. Det är dock aldrig för sent att komma tillbaka, en berg- och dalbana har ju som bekant inte bara uppförsbackar.
Träningsmässigt har månaden varit på topp! Jag har presterat som aldrig förr, njutit av passen och fått kontakt med musklerna. En wake-up call gjorde att jag förändrade övningarna och har nu kunnat öka vikterna ännu mer. Enda stället man uppskattar en viktökning :) Totalt blev det 27 träningspass denna månaden så nu ska jag försöka toppa detta med 30 i november, får se hur det går. Tyvärr är det så himla mörkt när jag kommer hem från jobbet så en eftermiddagspromenad är för mig omöjligt om jag inte får med mig någon. Är sjukt mörkrädd pga allt konstigt som händer i samhället och vill ogärna röra mig ute efter mörkrets inbrott utan sällskap. Är även lite rädd med sällskap…

Mål för november:



  • Godisfria veckor

  • Träna minst 3 ggr i veckan

  • Minst 2 konditionspass i veckan utöver gymträningen där kondition är ett naturligt inslag.

  • Äta nyttigt

  • Minska på kolhydraterna

  • Minska minst 1 kilo i vikt

November ska bli ett frosseri i grönsaker och goda frukter, var så säker! Jag känner att energin är på topp och ser fram emot en ny månad med allt vad det innebär. Ingenting kan stoppa min framtidsvision och jag känner att jag kan hämta styrkan i mina mål. Bloggen är ett utmärkt forum för mig att dokumentera mina prestationer och får mig att vilja redovisa mina resultat varje dag. Jag vill kunna se när det gått bra och när det gått dåligt och det allra bästa är ju naturligtvis all feedback från er läsare!!!

Frukost: Fullkornsgröt m. lingonsylt och mjölk
Mellis: 1 mjuis med thé
Lunch: Spaghetti med köttfärssås
Mellis: Clementin, bulle, banan
Middag: Lamm med grekisk grönsakslåda
Kvällsmål: Apelsinklyftor med mascarponekräm

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till i november :-) dimper ner här och läser hur det går för dig!

Anonym sa...

var inte för hård mot dig själv! träningen har ju gått kanon för dig och det är ju toppen! sen lär man sig ju av sina "misstag" och kan utgå från dem när man vill nå förändring! och du vet ju att du klarar alla dina mål bara du ger dig attan på det! =) Nu kör vi så det ryker! =)