lördag 10 november 2007

Manifestation

Underbara, vackra, kalla, frostiga, halkiga lördag! Sov länge, tog en power walk direkt från sängen och duschade sen hett för att få upp ångan inför dagen. Jag och hjärtat åt brunch och sen begav jag mig ner på stan....

...sådär, då har vi stått på torget med plakat i händerna och lyssnat på politiker, företagare och andra personer som engagerar sig i att stoppa den eventuella nedläggningen av fabriken. Kall som attan tog jag mig sen en härlig shoppingtur. Jag har en mysig julkänsla i kroppen så jag passade på att utnyttja den och köpa lite klappar. I år blir det mycket hemmagjort att lägga i paketen. Till mamma och pappa ska jag göra egen glögg så jag köpte en jättefin karaff med kork på Verner&Verner, de kommer även få egenhändigt kryddad snaps och köpt glögg (Blossas 5-pack årgångsglögg). Som ni märker så älskar vi glögg :)
Något annat som jag fullkomligt älskar är modet just nu. Det är vackert och mysigt och ett riktigt vintermode. Jag kommer att njuta varje gång jag får dra på mig tjocka tights, sätta på mig raggsockar - med eller utan fot -, en lång klänning eller en tunika och en varm kofta över samt ett par snygga stövlar. Trivs så bra i att klä upp mig men samtidigt känna mig bekväm! I veckan när jag åker på kurs i Stockholm ska jag passa på att bunkra upp med klänningar och varma tröjor till vinter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som att du fick en skön start på morgonen!:D