fredag 14 december 2007

Vit jul


Det kom ju lite snö här i måndags, blöt sådan. Det var klafsigt och vått och bedrövligt. Vi människor är så duktiga på att klaga. I tisdags snöade det mer blöt snö men temperaturen växlade och det blev minusgrader på några timmar, sen höll de där kallgraderna i sig och vi hade hela -13 i onsdags och igår. Nu ligger den där "blöta snön" som ett vackert täcke på träden och gör att det blir alldeles vackert vitt när man är ute och promenerar.

Jag fick ett specialuppdrag idag, ja efter att jag avklarat alla andra uppdrag jag tagit på mig (som att fara till IKEA, Vila och Ica och köpa presentkort, handla inför glöggkvällen och fix och trix). Pilade ner med raska steg till Hyresgästföreningen där jag skulle betala för en släpa som vi ska använda när vi hjälper våra vänner att flytta. Tog då tillfället i akt att promma ner. Jisses vad jag har saknat att promma i smällkallt vinterväder. Man blir så friskt varm när man kommer in, kinderna hettar och hela själen har en frostig dimma som behöver tinas upp. Nu kan jag med gott samvete fortsätta med mina göromål här hemma och njuta av helgens allra första kväll!
Det blir god mat och glöggprovning för mig och sambon ikväll. Julmys!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycekr det är härlgit att så många iglalr sina bröst ändå;) i min omgivning gnälelr folk bara på dem! åh, jag ska också till ieka snart och strosa:) hoppas din helg blir superbra! kram!

Mathilda sa...

Det är så härligt med vinterpromenader! Jag tänkte ta en långtur imorgon, bara njuta av knarret under skorna, gnistrande fönsterrutor och molnfri stjärnhimmel... Nej just ja, här har det ju inte komnit någon snö som kan knarra under skorna och lysa upp mörkret. Grr ;) Härligt att du börjar kunna knyta ihop julstökssäcken!

Anonym sa...

Mmm det låter underbart! Om 4 dagar är jag också i ett vinterlandskap!! Jag måste återigen tacka för tiset om utslagen.. Har smort med kortion i ngåra dagar och det är vekrligen bättre..har dessutom fått en diagnos och det ska försvinna inom 6 veckor så det är bara att hoppas.. Du får skriva en recension av vilken glögg som var bäst så jag vet vad jag ska köpa till vår glöggkväll på Tisdag =) ? Ha en fin 3e advent!