söndag 16 december 2007

Julstök

Dessa sköna lediga dagar har gått i rasande fart och jag fattar inte att det redan är söndagkväll!
Vi har fått otroligt mycket gjort här hemma och jag skulle nästan kunna titulera mig kolabagare nu :) Helgen i korthet:

Fredag
Uträttade ärenden på IKEA och köpcentrat.
Storhandlade på Kvantum.
Prommade ner och betalade en släpa åt kompisar. 70 minuters promm blev det, skönt!!
Lagade mat och åt kycklingtacos. Mums.
Drack 07:ans glögg.
Blandade julsnapsen.
Såg "Two weeks notice". Feel-good film.
Bakade chokladmintkola och saffranskola mitt i natten.
Nattsuddade och somnade gott.

Lördag
Sov ut.
Åt långfrukost.
Gick en stärkande vacker vinterpromenad.
Gjorde lingonkola.
Tvättade.
Flyttade åt kompisarna.
Bar grejer.
Drack vinglögg och packade upp i det vackra nya huset.
Blev hemskjutsad på nattkröken.
Tog en varm dusch efter att ha halvt frusit ihjäl under kvällen.
Bakade hallonkola (jodå, halv ett på natten :) jag är inte klok)
Nattsuddade med en kopp thé och sammanfattade dagen.
Söndag
Upp skaplig tid.
Fixade klart kolan.
Åt långfrukost.
Städade.
Frostade av frysen.
Tog en stärkande vacker vinterpromenad.
Tvättade.
Bakade rocky road, chokladdragerade pistagenötter, blåbärskola.
Stordiskade.
Packade in i frysen och slängde gammalt skräp som frystorkat.
Fick besök av en gammal vän som flyttat hit. Surrade om allt och fikade julvört.
Handlade.
Hämtade sambon som varit och ordnat under dagen.
Åt kycklingtacos-rester.
Gjort pajdeg till morgondagen.
Nu är det bara den utlovade daimen som är kvar att göra. Mina tjejer som kommer på glöggkvällen imorrn är ett riktigt gotterottegäng så jag ska styra ihop lite till här.. Hade tänkt göra en kladdis men daim funkar fasen lika bra va?
Glöggkvällen kommer att innehålla:
* Blossa vinglögg
* Lucia chokladglögg
* Västerbottenspaj
* Tacopaj
* Guacamole
* Tortilladip
* Fetaostsallad
* Vitlöksbröd
* Rocky road
* Daim
* Pepparkakor
* Hemmagjord kola
Sen sjunger vi karaoke, surrar och dricker vin tills klockan säger ifrån :)
Jag kommer inte att behöva en vaggvisa ikväll, jag somnar nog ändå!
Helgen i bilder


3 kommentarer:

Em Löfgren sa...

hej och hå vännen vad mycket du hunnit med i helgen!!

men åååå har ni snö!? vad fuskigt! här är det grönt och jävligt...=(

Mjölksyra sa...

vilka alldeles uuunderbara snöbilder!!!!!

Anonym sa...

Vklen underbar helg =) vad effektiv du är! Jag är imponerad!