tisdag 4 december 2007

Träningsvärk mellan benen

Jo tack, det behövdes inte mycket vikt på skivstången för att det skulle kännas i varenda muskel i benen. Sen gör ju stairmastern sitt till också och kontentan av det är alltså en skön träningsvärk idag. Jag har ju låtit vissa muskler vila ett tag till förmån för konditionsträning. Däremot är viss styrketräning nödvändig för att jag ska slippa omedelbar mjölksyra i spåret och så svår träningsvärk att jag måste ställa in vissa pass. Jag kör så långt det känns bra!

Att jag älskar julen är det väl knappast någon som har missat, men njuter ni av kvällarna då vi alla har möjlighet att spara på elen och tända massor av ljus i våra hem? Nu när det är som allra mörkas är det otroligt passande att låta ljusen sprida sitt sken och det får för min del gärna vara doftljus. Jag var på ett ljusparty för två år sen och har fortfarande kvar några av dessa ljus som doftar så gott, mest för att jag är så otroligt snål och inte vill ”elda upp dem när jag har andra billigare ljus som också luktar”. Skum tanke va?
Men en sådan sak som att få tända dessa ljus och mysa i soffan gör mig mer motiverad på något vis. Jag försöker verkligen njuta av all tid som finns, var jag än befinner mig. Och det hjälper i vintermörkret!

Ikväll har jag ingenting planerat och det känns bara så underbart. Oplanerade kvällar är oftast de allra bästa. Är det uppehåll så kanske jag vågar mig på en promenad i kvällsmörkret. Kanske :)

Inga kommentarer: