lördag 22 december 2007

Home sweet home

Äntligen hemmavid. Det doftar det samma och känns precis som förr, bara lite annorlunda. Föräldrarhemmet är det verkligen något speciellt med!!

Direkt från tåget åkte vi och köpte en Soda Stream till lillebror i julklapp, sen hem och tog en promenad med vovven i mörkret, värmde oss med vinglögg och åt gulashpaj med stor sallad och drack öl och min hemmagjorda snaps. Sen somnade jag gott till filmen på teve :) Tog en lång varm dusch och kröp ner i nybäddade sängen i mitt egna lilla krypin. Jag sov som en stock hela natten!

Då jag gick till sängs rätt tidigt så klev jag upp redan klockan nio. Vi åt långfrukost, löste melodikryss som sig bör och tog en frostig promenad med vovven. Oj vad han busade! Jag tog bilen och for till stan för att handla lite frukost till lillebror men hela stan var full med bilar och säkert en hel del trängsel så jag åkte på lokala ICA istället för att sist ställa in allt i kylen hos bror. Vid halvtretiden var vi redo att sätta oss i bilen och åka ner till Arlanda. Det var lite trafik och fint ljus när solen gick ner, jag myste som jag alltid gör när jag åker bil. Väl nere fick vi vänta ett tag så vi tog en kaffe och en färskpressad apelsinjuice - sen kom älskade lillebror. Klädd i kamouflagefärgade shorts, ett vitt linne, flip flops och en ryggsäck på ryggen. En taxichaufför som stod i ankomsthallen upplyste honom om att det var -6 grader ute :)
Efter att han och hans kompis bytt om på toa så åkte vi hem. Nu har vi ätit lite mat och druckit lite cider och ska efter nyhetspausen se klart "Sweet home Alabama".

Bilder kommer imorgon på vacker natur!

Inga kommentarer: