torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag

Idag har det varit segt. Det finns inte så mycket att göra på jobbet trots att det är bokslutstider. Detta pga att jag aldrig får svar från danskarna angående en rapport jag måste färdigställa men jag saknar vissa uppgifter.. Motivation till att träna hade jag väl inte riktigt heller men jag åkte ändå till Friskis efter jobbet eftersom det var helt enligt torsdagsplanen. Bytte om, fick tillbaka mina skor (ja, jag glömde dem där i måndags men upptäckte inte förlusten förrän igår när jag skulle packa träningsväskan. Slarvmaja :) och ställde mig på löpbandet. Aoootch! Benhinnorna slog bakut och bad min ta en annan maskin så det blev uppvärmning på "The Stairmaster" - coolt namn! Sen var det bara till att lägga i högsta växeln, koppla in motivationshöjaren och jag kan lova att jag körde så ångan sprutade ur öronen. Varenda fiber i kroppen darrade när jag pressade ner benen i utfallsställning och frös läget. Mot slutet skakade armarna och jag gick på ren vilja när jag gjorde bröstpress (låtsades att jag hade med mig en träningskompis som skrek: "kom igen nu, du klarar tre till!!" och det gjorde jag :). Avslutade passet med att ge rumpan en rejäl omgång. Vet inte vad själva övningen kallas men jag ligger på rygg med fötterna i golvet och höjer/sänker bäckenet tills arslet skriker om nåd!


När jag kom hem stod dessa på köksbordet och det serverades god mat.

Nu har vi planerat en massa och jag är återigen så otroligt tacksam för min underbara och kärleksfulla vackre man som överöser mig med good-feeling.
Imorgon bär det av söderut. Skidåkningen är inställd p.g.a snöbrist så det blir stavgång istället. Jag ser fram emot att avverka 1,2 mil hur som helst!
Stor alla hjärtans dag kram till alla där ute!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

haha bra idé att ha en fantasiträningskompis med sig som peppar!! =) låter som ett härligt pass!
vackra blommor du fick!