onsdag 27 februari 2008

Back home again

Vi åkte från vintern till ett mer vårvinterlandskap och gud så skönt det är att vara hemma. Personen som myntade talesättet "Borta bra men hemma bäst" hade helt rätt, det är behagligt att vara borta men ack så dundermysigt att komma hem igen. Trivs bäst i hemmets trygga vrå... Två älgar såg vi efter vägen, tur att vi har en ramp med 5 extraljus på som ger oss - ja just det - extra ljus :) I de norrländska skogarna, i mörkret där det enda ljuset är snön som reflexterar illmariskt i vägen, är det bra med massor av lyse. Fick en tok-attack av näsblod mitt i skogen men tyvärr hade vi inget papper alls i bilen så jag fick hoppa ur och torka av händerna på en snödriva. Usch, det smakade blod i munnen hela vägen hem sen. Skumt!

Dagen har bjudit på mycket snö - ca 2 dm har det kommit. Vi gav oss av på en skogspromenad med vovven så han fick springa av sig lite energi. Plogbilen hade skrapat vägen så det var rätt isigt under snön men helt ok före.



























Vackert så det förslår!

Imorgon går jag in i normala rutiner igen med jobb och träning. Två dagars jobb denna vecka bara, eller 1 ½ dag eftersom jag slutar 13.30 på fredag. Sweet!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

hejhej! angående din fråga om mitt boende så bor vi 10 min gångväg från centrum. men enköping är en liten stad och det finns massor med lågtrafikerade ytterområden att gå i! =)