söndag 24 februari 2008


Vilken dag alltså! Jag skulle försöka få bort den vidriga träningsvärken som satt sig i nacken genom att skida men nysnö och plusgrader är ingen bra kombination - snön fastnar otroligt lätt under skidorna och är omöjligt att få bort. Vi valde därför att promma istället, söt-hunden behövde rastas så vi tog bilen några kilometer för att kunna släppa honom . Vilken fart han har alltså!











Har börjat läsa en bra bok nu Smuts av Katarina Wennstam men jag somnade ganska fort när jag la mig för att läsa den i eftermiddags. Inte för att den är tråkig givetvis utan för att jag är en "eftermiddags-nap-mästare". Att sova middag är total njutning för mig, efter en skön promenad eller ett tufft pass på gymmet lägger jag gärna igen ögonen en halvtimma eller två. Somnar ändå lätt på kvällen då kudden lockar inbjudande.


Ikväll har vi alla firat svärmor än en gång, hon fyllde 60 år i veckan då de var hos oss på besök men nu när sambons syster med familj är här så gör vi det mer storstilat. Idag stod harr på menyn! Sambon fångade 6 harrar hemma i älven i somras som vi frös ner och nu blev de tillagade tillsammans med en citron- och vinsås, pressad potatis och grönsallad. Ett glas vin slank också ner...










Träning vecka 8
Måndag: 10 min sm/50 min styrkepass (ben, rygg mage)
Tisdag: 40 min powerwalk 4,5 km
Onsdag: 50 min powerwalk 5 km
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: 60 min längdskidor 6 km
Söndag: 60 min promenad 5 km
Två vilodagar från motion och jag kände mig helt däst och trött dessa dagar. En vilodag i veckan ska jag försöka mig på framöver, för jag blir så himla matt av att inte röra på mig :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

mums med vitvinssås! och kul att se lite bilder på snö ;)

Sofy sa...

Åh den boken har jag läst! Toppenbra!

Gillar man Katarinas tänk om genus osv så kan man också läsa "Flickan och skulden" och uppföljaren till den, "en riktig våldtäktsman". Det är ingen upplyftande läsning, tvärtom, däremot borde den vara obligatorisk på sveriges gymnasium, så bra är de! Jag är ingen "radikalfeminist" ( varför måste man egentligen alltid skriva så, när man pratar om dessa ämnen..liksom försvara sig innan nån hinner hugga>?!) Men tycker att det är intressant med roller och hur vi behandlas om vi är kvinnor eller män. Reflektion är viktigt...nåja, hursomhelst, skulle bara tipsa om hennes andra böcker! Hoppas du har det bra, den där vinterbilden såg mer än lockande ut!!! //S