söndag 17 februari 2008

Tight schema

Nu var det ganska många timmar sen jag skrev här. Det har varit en ovanligt hektisk helg men jag har haft så himla kul på alla sätt och vis. I fredags åkte vi ner till mina föräldrar i min hemstad där vi skulle göra första etappen av en sk klassiker. Pga av snöbrist blev det ingen skidåkning så vi prommade istället. Klockan ringde 7 i lördags morse och efter en mysig långfrukost med älskade mamma och pappa pallrade vi oss ut i skogen. Det blev en lång och skön promenad tillsammans med kvittrande vårfåglar och en stigande morgonsol.










Vi var klara vid elva, åkte hem till mams&paps för att byta om och hämta lite grejer vi glömt, sen vidare hemåt. Jag kom hem kl 14, la mig för att sova en timma, slängde i mig lite makaroner, tog en dusch, åkte till Therese (tjejen till vänster på bilden) för att sminka mig och dricka lite och sen vidare till överraskningsfesten för vår gemensamma vän som fyllt 30. Gissa om hon blev förvånad? Hon hade inte en aning utan trodde att hon skulle ut och äta med två vänner. Vi var ett glatt gäng på 16 stycken som smög oss upp till hennes lägenhet, öppnade dörren och sjöng "Ja må du leva". Hennes min var obetalbar :)
Alla hade tagit med sig lite käk så det blev en ordentlig buffé med taboulleh, fetaostsallad, kycklingsallad, smördegsknyten, grillade revbensspjäll, pizzaslicar, pajer, ost och kex, frukt, grönsaker och dipper. Fest hela natten lång blev det och jag dansade, hoppade och tjöt av skratt. Snacka om att man gör av med mycket energi på dansgolvet!

Drack nog 5 glas vatten på krogen så idag har jag bara varit trött, inte bakis. Otroligt skönt!! Älsklingen har städat hela lägenheten, dammat, svabbat (efter min dammsugning) och fejat så nu luktar det såpa och rent i hela vårt hem. Underbart.
Vi har nyss varit och handlat, det är en ren njutning när man får med sig mycket gott hem. Lax är en av mina favoriter just nu så imorrn blir det laxfilé med pesto på soltorkade tomater blandat med chilifrukt och rostade rotsaker till middag. Jag kommer njuta av varenda tugga. Har även handlat lite smått och gott till jobbet för att klara en bra arbetsdag och ladda inför träning, så dit tar jag med Proviva blandad frukt, grovknäcke, avokado, melon, jordgubbar, physalis, blodapelsin och apelsin för att göra en rejäl fruktsallad. Mums!!
Träning vecka 7
Måndag: 20 min löpning, 40 min styrkepass överkropp och benböj
Tisdag: 40 min pw 4,4 km
Onsdag: Vila
Torsdag: 15 min sm, 40 min styrkepass helkropp
Fredag: Vila
Lördag: 1 h 40 min pw, dansat 2,5 h på krogen :)
Söndag: Vila

Inga kommentarer: