måndag 11 februari 2008

Bättre upp

Jag har varit öm och stel i benhinnorna idag men det stoppade mig inte från att prova igen, upp på hästen bara.. Tycker det är så rackarns skönt att träna direkt efter jobbet och ha hela kvällen ledig. Idag blev kvällen rätt kort, jag somnade bakom ryggen på sambon som är sjuk och har i princip nyss vaknat till liv vilket gör att jag har ca 2 timmar vaken tid kvar innan det är dags för bingen igen. Jag behövde det nog! Kroppen säger ju till om det är något den fordrar i form av mat, träning eller sömn. I alla fall min...

Dagens träning
Kondition: 3 min rask promenad uppvärmning (hast 6,9 km/h), 20 min löpning (hast 9,1 km/h)
När motivationen började tryta hade jag en inre konversation med mig själv. Det slutade med att jag sprang längs strandremsan hemma hos mamma och pappa, såg båtplatsen, hade det glittrande varma havet till vänster om mig och såg alla vackra sommarstugor på andra sidan sundet. Gissa om det gick lätt att jogga sen?

Styrka: 2*15 15,5 kg skivstång, 2*15 20 kg bicepscurls maskin, 2*15 20 kg + 1*15 22,5 kg triceps maskin, axelpress 2*15 10 kg skivstång, 2*15 10 kg fri vikt + 1*15 12,5 kg fri vikt benböj + situps med boll.

Har gjort skitjobbiga situps med raka ben som min vän "puttar ner" mot marken igen när jag för upp dem. Dessa har satt sina spår i magtrakten och idag när jag skulle testa så högg det så förtvivlat i sidomusklerna så vi körde en annan variant där man kastar boll till varandra. Puh!
Är för övrigt väldigt nöjd över att klara 20 min på bandet igen med intensiv löpning. Har märkt att jag kan bli lite lat om jag kör intervaller för det är så svårt att "komma igen" efter att man "vilogått" i 2 minuter så konstant löpning passar mig bättre. Nu är målet att öka tiden undan för undan.

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

hej på dej! har jag läst rätt förresten, tycker mig ha läst en kommentar nånstans om att du inte ska komma på bootcampet? Åhhhhhhhh säg att jag läst fel!

Anonym sa...

Bra jobbat igår !! Min ilska var spårlöst försvunnen senare under kvällen.... :) Kram