torsdag 7 februari 2008

Att vara kvinna

Väskan var packad och klar för träning men se det var inte kroppen. Magen slog bakut hela eftermiddagen, tarmarna höll tredje världskrig med svärd mot bukväggen och jag fick nästan krumma kroppen för att orka hålla mig upprätt. Att åka på Friskis och springa på ett löpband när hela hyddan känns 70 kilo tyngre, magen putar ut som på en gravid kvinna i 4:e månaden och allt invärtes mullrade och bullrade. Jag utsätter inte psyket för en sådan påfrestning för då mår jag om möjligt ännu sämre. Jag satte istället på mig sköna kläder och gick ut på en härlig promenad för att få andas, låta magen jobba och få fart på benen. Det var jätteskönt! Nu har den gått tillbaka i storlek och känns mycket mer harmonisk. Att man ska känna sig så fläskig, äcklig och otäck första dagen på den röda veckan är ju tragiskt, speciellt när den infinner sig en gång i månaden...

Helg imorrn - som jag längtar! Ska bli skönt att bara vara, sova ikapp, äta gott, träna skönt och ta långa promenader. Härligt var ordet!

Inga kommentarer: