fredag 29 februari 2008

Skottdagen

Hur gör man för att skriva av sig som kanske låter gnälligt men som man vill få glättigt? Ändrar man färg? :)

Den här dagen hade jag lika gärna kunnat vara utan faktiskt. Det är fredag (underbart!!!), solen skiner (härligt!!!), jag slutar tidigt (vardagslyx!!!) och det finns alltså fina förutsättningar för en skön promenad. Det finns till och med möjlighet att gästa gymmet. Varför sitter jag då här, inomhus och bloggar?
1. Har skavt upp ett sår på ovansidan foten som känns vid varenda rörelse jag gör, oavsett plåster.
2. Har kliat upp ett snyggt sår i armvecket som stramar, svider och gör allmänt ont.
3. Har fått muppiga utslag på hakan, förmodligen av jackan jag har när jag prommar. Den är liksom omöjlig att dra ner dragkejdan på för då fryser jag så dant om halsen och en halsduk får inte plats under.
4. Ska sova borta hos en vän med kissekatter och det dummaste jag kan göra är att utsätta min kropp för mer påfrestningar inför det besöket. En svett-attack och jag är förlorad liksom, då blir huden salt och eksemen får spunk/blossar upp.

Kontenta: Jag sitter inne och tjurar :)

Det blir en intensiv helg för mig. Finaste vännen kommer med tåg ikväll och vi åker tillsammans ut till finaste vän 2 för att mysa. Imorrn går vi lös på butikerna i stan, äter gott på restaurang och avslutar kvällen med Magnus Betnérs stå-upp-show. Jag kommer med andra ord inte vara så aktiv här förrän på söndag, men med ny energi i kroppen, planer för mars månad och en snygg uppföljning av februari.

Och vet ni, byxorna sitter lösare än på länge :)

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Jag har iaf ett förslag till åtgärd för punkt 3! Skaffa en buff!! Finns i massvis av olika färger och utföranden och jag kan nästan ge mig på att lova att den får plats! :)
Hoppas att kvällen blir bättre, eller åtminstone helgen!!

Em Löfgren sa...

ojoj förstår att du tjurar! dne där listan lät ju inge vidare! alls! usch och fy! hoppas morgondagen blir tusen gånger bättre!!

Anonym sa...

Härligt med stora byxor =) Hoppas vrekligen helgen din blir underbar!