fredag 1 februari 2008

Irriterad

Idag är jag något dämpad. Jag önskar att jag kunde sprida en massa fredagsenergi, känna glädjen flöda i hela kroppen och se fram emot helgen. Men finns det något värre än att tvingas vara stilla mot sin vilja?
Jag håller på att bli knäpp. Att inte få röra sig, känna pulsen höjas och tillåta kroppen att svettas bryter mot mina principer. Fine – jag är ingen träningsnarkoman, ej heller fanatisk när det gäller att hålla igång men jag skulle kalla mig själv normalt aktiv. Utan kontinuerlig motion påverkas min kropp negativt: jag tappar humöret fast jag tyglar mig själv, kroppen känns seg och slappare än vanligt, jag blir lätt trött och orkar mindre. Ja effekterna av utebliven träning är inte bra med andra ord. Trots skitvädret ska jag nog försöka ge mig på en promenad i eftermiddag för att ge lungorna lite syre och imorrn ska jag simma. Jag vill helst inte utsätta ryggen med för mycket påfrestning och simning är ett bra komplement till träning.

Usch vad sur och grinig jag är idag. Jävla skitrygg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare! Hoppas det blir bättre snabbt som tusan!