lördag 9 februari 2008

Älskad och hatad av många

Mat är ett bra verktyg för kroppen och att äta mat tillsammans med nära och kära blir liksom en mycket bättre upplevelse än att äta det själv. Ikväll bjöd huset på kyckling- och köttfärstacos med de vanliga tillbehören gurka, tomat, ananas, sallad, majs, paprika, hemmagjord guacamole, chunky salsa medium, tacochips och tortillas. Min älskade vän C kom över och åt med mig och hjärtat, sen såg totalsågade vi Melodifestivalen eftersom vår favorit Michailoff inte ens tog sig vidare till andra omgången men den där slemmiga prylen Christer Sjögren han orkar sig iväg. Satsar en stor summa pengar på att alla över 70 ringt som dårar på honom, vem annars vill se en gammal viking i finalen av Melodifestivalen? Besviken var ordet. Velvet kom inte heller vidare, hon hade ju den enda riktiga schlagerlåten. Hrmpf.

Nu har jag och C hunnit prata igenom allt vi behöver och jag är så nöjd med min lördag som det bara går. Älskling har spelat ikapp lite poker, det har inte blivit mycket av den varan senaste tiden med skotermekning och förlorad teknik. Nu är vi tillbaka på banan!

Inga kommentarer: