onsdag 13 februari 2008

Ofrivillig vilodag

Det har blåst rejält här i Norrland idag, så min promenad hem efter jobbet slopades. Dels på grund av vinden men även beroende på att jag känt av halsen hela eftermiddagen och frusit/skakat som ett litet löv. För att inte bli sjuk och tappa årets första delmål så åkte jag helt sonika hem med en kollega, bäddade ner mig i soffan med vetekudden och somnade. Var piggare efter power-napen och tog därmed en ofrivillig vilodag. Allt för hälsan skull! Men vilken tur jag har att sambon är sjuk för nu får jag se mer av honom på 4 dagar än jag gör på en hel månad :) Han har haft ett väldigt hektiskt schema med jobb och reparation av skoter så kvällar och helger har varit vigda åt mek, fix och trix. Inte konstigt att han blev febrig med det tempot/stressen i kroppen och lite sömn toppat på det.

Vi har myst i soffan, tittat på Vänner och nu är det internet-tid som gäller. Jag kan verkligen inte hålla mig från att kika in på alla härliga bloggar, ni ger så mycket inspiration!

Imorrn har jag som plan att träna efter jobbet, håll nu tummarna för mig att jag är pigg och kry då!!

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som att det är rätt msyigt emd feber ändå ;)