lördag 23 februari 2008

Taskiga förhållanden

Jag trodde på allvar att jag skulle bli förkyld idag faktiskt. Började snora igår och imorse var jag riktigt rosslig utan att ha det minsta ont i halsen eller känna mig sjuk. Däremot hade jag hosta och det känns fortfarande som att jag har en beläggning på stämbanden. Trots detta valde jag att haka på svärmor ut på en skidtur. Kan knappt komma ihåg när jag skidade sist... Det blåser som attan här idag men enda sträckan vi kände av det var över sjön, sen kommer man in i skogen och då blir det mer lä. Inga uppförsbackar och inga nedförsbackar - bara plant och skog - vilket gör att armarna och benen får jobba konstant utan vila. Känns att jag tränat länge nu för jag blev inte slut, jag hade bra kraft kvar i kroppen och vi valde därför att förlänga rundan.

Ikväll kommer sambons syster med familj hit så vi får många mysiga vinterdagar tillsammans. Synd att en stor del av styrkan är sjuk, men jag verkar hålla mig relativt frisk och pepprar kroppen full av c-vitamin och frisk luft :)

Trevlig lördag!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

hoppas hoppas du får hålla dig frisk!! tack för kommenatern med de 2 fina recpten! de låter ju fantastiska jag ska pröva dem!