tisdag 5 februari 2008

Måndag

Är det bara jag som känner mig som en krympling när jag har träningsvärk? Musklerna är flera centimeter för korta, benen får en konstig vinkel och ryggen en onormal hållning. Jag tänker på kommentaren Let’s Dance-juryn sa till Ulf Larsson när han dansade första gången ”Qasimodo ringde, han vill ha tillbaka sin hållning”. Tror jag lånat lite av honom jag med J
Igår fick jag nästan träningsvärk med en gång, kanske för att det är långt mellan gångerna jag tränar så mycket ben. Muskeln i ljumsken vågar jag inte ens röra vid, den är stenhård och spänd. Underbart! Passade på att springa mig dösvettig när jag hade energin på topp och det gick bra, kändes som att jag flög fram fast jag vet att jag knappast gjorde det. Det enda som stör mig vid uppvärmningen/cardioträningen är den förbaskade mp3:n. Själva ”dosan” sitter aldrig bra någonstans, jag brukar peta in den i sportbehån men svettas ju så mycket så den glider omkring hela tiden. Helst skulle jag vilja ha den fastspänd bak på brallorna och ett par trådlösa snäckor som högtalare bara men då måste jag nog ut med mer än 199 kronor som jag betalade Clas Ohlsson!

Var på Charles Wilson’s war på bio i söndags och Arn - Tempelriddaren igår. Pappa gav oss en massa företagsbiljetter som var kvar när hans arbetsplats la ner men vi har inte tagit oss tid att gå, ej heller hittat någon film som passat. Biljetterna gick ut idag så vi gjorde en typisk ”oss-grej” och gick på sista minutenfilmer bara för att liksom. Härligt och spontant! Bra var de båda två också. Arn snäppet bättre faktiskt.

Inga kommentarer: