lördag 9 februari 2008

Underbara älskade hjärtat

Jag vaknade redan halv nio av mig själv imorse, på bra humör och laddad till tänderna. Har dock märkt att det inte är lika lätt att äta frukost längre så jag får kämpa lite extra. Efter en tallrik gröt och en smörgås säger det liksom stopp men jag lyckades klämma ner en melonskiva också, sen var det tvärnit.










Hann fixa lite extra med projeketet, lyssna på musik och göra mig själv ännu mer peppad. Har ni lyssnat på "Basshunter - Now you're gone"? Alltså jag är väl inte ett stort fan av honom till vardags men vill jag komma i rätt stämning för att träna eller om jag ska på party - då finns han bra till hands :)

Grymt taggad for jag iväg på Friskis och mötte upp Tessan för ett pass på gymmet.
Vi började med 20 minuters uppvärmning på bandet med löpintervaller. Där går det att få upp pulsen bra! Körde ett biceps/triceps/axlar/bröst/magepass idag. Har lagt upp två scheman som jag kommer att jobba efter nu ett tag framöver. Det första provade jag idag och det andra som kommer vara framsida-baksida lår/vader/rygg/mage kommer även innehålla biceps då det är en av de viktigaste muskelgrupper som jag vill träna.
Vi avslutade med 5 min på löpbanden för att få upp blodcirkulationen igen och avslutade med stretching.
När jag kom hem från träningen hade hjärtat anlänt hem från Funäsdalen. Vilket härligt återseende! Vi åt lunch, jag fick en stoor varm kram och han var så trött stackarn så jag sympatisomnade med honom :) Ikväll blir det Melodifestivalen med kycklingtacos och fruktsallad.

1 kommentar:

löpningseufori sa...

låter som en mycket mysig lördag!