måndag 4 februari 2008

Avskärmad

Snacka om att tekniken sätter käppar i hjulet för mänskligheten ibland! Jag har som ni kanske sett inte uppdaterat bloggen sen i fredags och detta beror endast på tekniken. Telia har något generalfel på telefonlinjen, tydligen en kabel som grävts av. Den 8:e februari kommer förmodligen telefonen att funka igen om vi har tur. Tyvärr går ju bredbandet på telefonlinjen och vi har även vår boxer via bredbandet så man kan lätt säga att utan teve, internet och telefon blir man lite avskärmad. Men det är skönt, tro mig. Man hinner så mycket annat! Jag har tränat (äntligen!), lagat mat, umgåtts med sambo och familj, varit på bio och läst träningstidningar/böcker.

Uppföljning januari
Jag genomförde 14 pass i januari månad och det låga antalet beror mycket på att jag i slutet hade för mycket inplanerat + en nacke/rygg som inte ville vara med i matchen längre. Ändå tycker jag att träningspassen gått jättebra och överlag är jag nöjd. Nu är det ny månad och nya utmaningar att möta.
Ingen markant viktnedgång i januari, karaktären har inte funnits där men jag som jag tidigare sagt mer ute efter att känna mig tränad och smidig än att jag fokuserar på vikten.

Mål februari
Ökad träningsdos!! Nu lägger jag i högväxeln och kör så svetten sprutar. Målen är många detta år, det ska betas av den ena etappen efter den andra och det krävs att min kropp är vältränad för att jag ska kunna genomföra detta. Redan nu kommer jag att ta mig an detta program och ska jobba hårt för att vara i skitbra form och orka hela rundan utan tveksamheter!!

2 vägningar i februari
Jag tänker lägga fokus på att äta rätt, träna rätt och tänka rätt så kommer kroppen att svara på rätt sätt. Måttbandet får också vara min coach. Jag kommer att kontrollväga mig två gånger denna månad och hoppas att vågen är snällare mot mig om jag är snällare mot kroppen än jag var förra månaden :)

Inga kommentarer: