söndag 22 mars 2009

Bara massa mys. Och massa vin!

Det totala lugnet infann sig kring 19-snåret i fredags när jag och hjärtat äntligen kom hem till finaste föräldrarna. Vi fick en himmelskt god lax med örtsås, drack några glas vin och uppdaterade varandra om vad som hänt sen sist. Somnade med ett leende på läpparna.

I lördags åt vi långfrukost och löste Melodikrysset som sig bör :) Jag och hjärtat åkte ut för att handla inför kvällens middag och sen tog vi en ordentlig promenad i solskenet. På eftermiddagen bastade pappa & Pelle, lillebror såg på fotboll och jag och mamsen fixade i köket. Vi är lika intresserade av matlagning bägge två så vi sippade på en varsin martini och löste livsproblem. Ugnen la av lite sådär lagom olyckligt när ugnsgrönsakerna skulle in så grannarna fick komma till undsättning och rädda lördagsmiddagen. Det bjöds på rosmarin, vitlök och citronspäckat helstekt lamm, ugnsgrönsaker, chèvreost, rödvinssås, fetaost, oliver och en stor sallad. Alla åt och njöt, till och med pappa som inte riktigt gillar lamm men nu blev han positivt överraskad. Mamma hade även förberett en filé utifall att inte alla skulle gilla lamm. Gissa om det blev mycket mat över :)
Till efterrätt åt vi färska hallon och färsk ananas. De andra smaskade även på cheesecake och glass men jag höll mig... Vi spelade Alfapet till kl 01:30 och jag dundrade i säng helt utmattad av glädje!

Idag har vi gått en långpromenad och ätit mammas 90-tals paradrätt Kassler Florentine. Även idag blev det färska hallon och färsk ananas på maten. Slurp!!

10:00 Frukost Havregrynsgröt med russin, kanel, linfrö, äppelmos och mjölk, en knäckis med ost
13:30 Mellis ½ banan
16:00 Middag Kassler Florentine, potatis, grönsaker, 1 tunnbrödskiva med ost, vatten, hallon, ananas

Veckans träning

Måndag: 50 min morgonpass biceps, ben, mage
Tisdag: 45 min pw 5 km
Onsdag: 60 min morgonpass kondition + axlar
Torsdag: 85 min promenad 8 km
Fredag: 60 min morgonpass bröst, rumpa, lår, mage
Lördag: 85 min skogspromenad 7.5 km
Söndag: 80 min skogspromenad

Totalt: 455 min (7 timmar 30 minuter) 28 km

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Låter som en bra helg!